جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز گفت: مهمترین رسالت حوزه های علمیه تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای آینده تمدن اسلامی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، حجت الاسلام احمد کاظمی راد مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز در جمع طلاب جدیدالورود این مدرسه، به موضوع خودسازی اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین رسالت حوزه های علمیه، کارورزی و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای آینده حرکت اسلام ناب می باشد؛ لذا مساله خودسازی می تواند چتری بزرگ بر سر تمام طلاب و حوزویان  تلقی گردد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در صحیفه نور، در تبیین رابطه بین خودسازی و جامعه سازی می فرماید که آنکه خودش را به این زی ساختن جامعه در آورده، اگر بخواهد تهذیب کند جامعه را، اول از خودش باید شروع کند و بعدا تکلیف دارد که جامعه خودش را تهذیب کند.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز افزود: این جمله در واقع بیانگر یک اصل اساسی اسلامی است که شرط موفقیت در فعالیت اجتماعی را موفقیت در عرصه جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس می داند.

وی یادآور شد: حضرت علی(ع) در بحارالانوار می فرمایند که"مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماما فعليه أن يبدأ بِتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ" کسی که خود را در مقام امامت و پیشوایی مردم قرار دهد باید پیش از تعلیم به دیگران، خود را تعلیم دهد.

خودسازی معنوی

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز در پایان گفت: داشتن یک حالت معنوی و یک ذوق سلیم عارفانه از دیگر اصول خودسازی طلبه می باشد و لذا امروزه مدارس علمیه باید در کنار تحصیل محل عبادت و تزکیه نفس هم باشد.

انتهای پیام.. 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha