یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اختتامیه  اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه در مشهد

حوزه/ اجلاسیه مدیران استانی حوزه و معاونان ستادی حوزه های علمیه کشور، پس از سه روز بحث و بررسی پیرامون مسائل کلان و چشم انداز حوزه، در مشهد مقدس بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه که از 24 مرداد ماه، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در مجتمع فرهنگی و اقامتی ولایت، آغاز شده بود، پس از سه روز بحث و بررسی پیرامون مسائل کلان و چشم انداز حوزه، امروز 26 مرداد بکار خود پایان داد.

در این اجلاسیه که با حضور و سخنرانی اعضای شورای عالی و مدیران ارشد حوزه برگزار شد، راهبردهای انقلابی ماندن حوزه براساس مطالبات مقام معظم رهبری، نظامات جامع حوزوی با رویکرد تحولی مبتنی بر حفظ سنت ها، راه کارهای تقویت حوزه های استان ها، برنامه های کلان آینده حوزه و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی همچنین با تشکیل کمیسیون های تخصصی ده گانه "آموزش و امور حوزه ها"، "پژوهش"، "تهذیب"، "تبلیغ"، "آمار و بررسی"، "امور طلاب و دانش آموختگان"، "بین الملل" و "برنامه ریزی و نظارت"، "اداری مالی" و "منابع انسانی" با محوریت "بررسی نظام های جامع"، برنامه های محتوایی و عملیاتی در حوزه های تخصصی با رویکرد تحول در حوزه های علمیه و پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری و در راستای پیاده سازی برنامه ها در فضای حوزه های علمیه و همچنین  پیشرفت و تعالی در عرصه های مختلف، مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات کمیسیون ها نیز در اختتامیه اجلاسیه ارائه شد.

در روز دوم اجلاس، تولیت آستان قدس علوی، با حضور در جمع مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه، بخشی از چوب میانی گنبد امیرالمومنین(ع) را به مدیر حوزه های علمیه به عنوان رئیس اجلاسیه و خاک تربت داخل ضریح مطهر حضرت امیرمومنان(ع) را به آیت الله مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین حوزه اهدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نزار حبل المتین، همچنین کتابی با موضوع فهرست کتاب های کتابخانه امیرمومنان(ع) که از جمله گران بهاترین نسخ خطی موجود در جهان اسلام است را به دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تقدیم کرد.

در این اجلاسیه، مدیران استانی حوزه های کشور نیز گزارشی از فعالیت ها، برنامه ها و مسائل حوزه استان مربوطه را ارائه دادند.

*تقدیر از تلاش رسانه رسمی حوزه

آیت الله اعرافی در اختتامیه اجلاس با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه و اطلاع رسانی مطلوب خبرگزاری حوزه، گفت: خروجی این جلسه با تلاش دوستان آماده شده و تمام راه کارها و راهبردها در آن آمده است.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت:‌ برخی گره ها با تصمیم معاونین و تصویب طرح ها و برخی دیگر با تلاش و پشتکار در بلندمدت حل و فصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور نیز به عنوان دبیر اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه نیز از تلاش ها و فعالیت خبرگزاری حوزه در اطلاع رسانی دقیق و سریع اخبار این اجلاس قدردانی کرد.

پایان بخش برنامه های اختتامیه اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه، قرائت صلوات خاصه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و دعای سلامتی حضرت ولی عصر(عج) توسط آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha