جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ضیایی

حوزه/ با همکاری سپاه علی بن ابیطالب(ع)، ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد استان و فعالان مردمی مسجدی، قرارگاه های فرهنگی در مساجد در قالب تواقفنامه تاسیس و فعالیت، با فرماندهی ائمه جماعات شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام ضیایی عصر امروز در جشنواره برترین های مسجد استان قم در توضیح مراسم امضای توافقنامه قرارگاه فرهنگی مساجد در قم گفت: منشور همکاری قرارگاه فرهنگی مسجد که بر اساس یک سند بالادستی از بیانات رهبر انقلاب و در قالب یک منشور تدوین شده است در مساجد اجرا می شود.

وی افزود: در این قرارگاه فرهنگی امام جماعت به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی مسجد و فرمانده پایگاه بسیج به عنوان جانشین قرارگاه فرهنگی مسجد، رییس هیئت امنای مسجد و معتمد و نخبه محله به عنوان نفرات اصلی حضور دارند و به مدیریت کار می پردازند.

فعال فرهنگ دینی استان قم بیان کرد: این منشور همکاری در شش بند بر اساس اسناد بالادستی که بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب است: شامل عناوینی چون تشکیل قرارگاه فرهنگی در مسجد محل، هدف از تشکیل، تبیین فرهنگ دینی و معنوی و هدایت اقدامات فرهنگی در سطح محله است.

وی گفت:  پیاده سازی منویات ولایت در خصوص مباحث فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از طریق بصیرت افزایی، مقابله با تهدیدات فرهنگی و آسیب های اجتماعی است که در کلام رهبری بیان شده است در این توافق بیان شده است.

حجت الاسلام ضیایی بیان کرد: در این توافقنامه و این قرارگاه در جهت افزایش ازدواج و تکثیر نسل، کاهش طلاق و اختلافات خانوادگی، ترویج عفاف وحجاب، مقابله با دجال واره، مقابله با اعتیاد و شرارت و بزه کاری، تلاش می شود.

وی گفت: همچنین در زمینه ترویج زندگی اسلامی ایرانی، اصلاح الگوی مصرف، خرید و مصرف کالای ایرانی، اصلاح سبک و الگوی تغذیه، ایفای نقش مسجد از بدو تولد تا رشد و بلوغ افراد محل، تشویق و ترغیب مجالس دینی، کمک به ایجاد تفریحات و سرگرمی های سالم، کمک به محرومین بی بضاعت، کمک به خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست، کمک و حمایت از خانواده های صعب العلاج، شناسایی خیرین محل و جذب کمک های مردمی نیز تلاش خواهد شد.

این فعال فرهنگی مساجد و امام جماعت مسجد  بیان کرد: بصیرت افزایی و گفتمان انقلاب اسلامی، بازخوانی مبانی و اندیشه های امام خمینی(ره)، ترویج گفتمان ولایت در سطح جامعه، رشد بصیرت سیاسی و ترویج روحیه جهادی در عرصه های مختلف در این قرارگاه دنبال خواهد شد.

گفتنی است: این امضا به صورت نمادین در سه مسجد انجام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha