جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی را راهکاری مؤثر و عملیاتی در مقابل هجمه فرهنگی دشمن دانست و بیان داشت: مسائل فرهنگی گستردگی و پیچیدگی فراوانی دارند که باید منسجم و در طول هم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، در جلسه اقشار، روستاها و تشکل‌های مردمی ستاد نماز جمعه دزفول که در نهاد امامت جمعه این شهرستان تشکیل شد، بابیان این‌که باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های گوناگون تلاش نمود، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب، با برخورداری از تفکری منسجم، برنامه‌ریز و خلاق، ظرفیت‌های فرهنگی را در مقابل دشمن بومی‌سازی کرده و راهکارهایی عملیاتی و اجرایی ارائه می‌دهند که باید حوزه‌های علمیه و روحانیون از این راهکارها جهت اعتلای فرهنگ شیعی‌مان بهره برند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی را راهکاری مؤثر و عملیاتی در مقابل هجمه فرهنگی دشمن دانست و بیان داشت: مسائل فرهنگی گستردگی و پیچیدگی فراوانی دارند که باید منسجم و در طول هم باشند.

وی بابیان این‌که تشکل‌های مردمی از خلاقیت و استعداد فروانی برای توسعه فعالیت‌های دینی-فرهنگی دارند، گفت: تشکل‌های مردمی به دلیل حضور مردم در کنار هم از خلاقیت و استعداد فروانی برخوردار بوده که با به عرصه آوردن تمام توانمندی‌های خود و با شناخت مشکلات جامعه، به ارائه راهکارهایی مؤثر می‌پردازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، بابیان این‌که در تشکل‌های مردم‌نهاد باید سرشار از بصیرت، آگاهی‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و دارای افق دید بلندی باشند، تصریح کرد: به‌یقین ارتباط با اقشار جامعه، نقطه عطف و مهم موفقیت روحانیت است که از نفوذ دشمن جلوگیری خواهد کرد.

امام‌جمعه دزفول، در پایان به برخی از برنامه‌های فرهنگی دفتر نهاد امامت جمعه این شهرستان همچون «توسعه فعالیت‌های فرهنگی مساجد و مراکز دینی»، «احداث مدرسه علمیه»، «اعزام مبلغین و استقرار روحانیون در مناطق محروم» و «برپایی نماز جمعه در برخی نقاط» اشاره کرد و اظهارداشت: لازمه اجرای این برنامه‌ها، همکاری ویژه میان روحانیت و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی سطح استان است إن شاءالله بیش‌ازپیش شاهد رونق برنامه‌های فرهنگی شهرستان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha