سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افتتاح مرکز صلح میان ادیانی مسیحیان و مسلمانان در نیجریه

حوزه/ مرکز صلح میان ادیانی ایالت کادونا با حضور مسلمانان و مسیحیان و به هدف مستندسازی مناسبات میان مذهبی افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از hristiandaily.com، مسلمانان و مسیحیان نیجریه یک مرکز صلح میان ادیانی در ایالت کادونا تاسیس کردند، ایالتی که در طی 30 سال گذشته بیش از 20 هزار تن به دلیل درگیری‌های مذهبی جان خود را از دست داده‌اند.

در مراسم افتتاحیه این مرکز بین‌المللی صلح و همدلی میان ادیانی، مسلمانان و مسیحیان دور هم گردآمدند. این مرکز که تنها یکی از موسسات میان ادیانی در نیجریه می‌باشد، به هدف مستندسازی مناسبات میان مذهبی برای اهداف سیاست گذاری تاسیس شده است.

کشیش اولاو فیکس تویت، دبیرکل شورای جهانی کلیساها در بیانیه‌ای با اشاره به راه اندازی این مرکز میان ادیانی در کادونا گفت: از این پس کادونا شاهد صلح و همدلی میان ادیانی خواهد بود. این مکان می‌تواند به شیوه‌ای متفاوت جایگاهی مذهبی بوده، و بینش و نگاه جدیدی برای کسانی که با اعتقادات دینی مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند فراهم سازد. حضور مردم و رهبران مذهبی نیجریه اهمیت این مکان برای تمامی ملت را نشان می‌دهد.

تویت در ادامه گفت: مرکز صلح همچنین می‌تواند مفری برای کسانی باشد که می‌خواهند داستان‌های خشونت‌ها و دیگر قساوت‌ها در محل زندگی‌شان را تعریف کنند. ما امیدواریم که این مرکز به فاکتوری بازدارنده برای عاملان بی‌عدالتی تبدیل شده و به ارائه راه‌حل‌های آینده برای مشکلات موجود کمک کند.

در این میان محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه متهم به شکست در برابر معضل ریشه‌کن سازی و مبارزه با گروهک تروریستی بوکوحرام در این کشور می‌باشد. گزارش‌های موسسه گیت استون نشان می‌دهد نزدیک به 50 هزار کودک نیجریه‌ای در پی حملات و جنایات این گروه در وضعیت بحرانی و قحطی به سر می‌برند و تقریبا 50 هزار نفر از مردم این کشور نیز آواره شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha