چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یک نهاد اسلامی در نیجریه خواستار حمایت مسلمانان از مسیحیان شد

حوزه/ انجمن نگرانی حقوق مسلمانان از مسلمانان نیجریه خواست تا با نشان دادن همبستگی‌شان با همسایگان مسیحی، تضمین کنند که عناصر بوکوحرام مجاز به راه‌اندازی حمله علیه مسیحیان در محله آنان نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thecable.ng، یک نهاد اسلامی در نیجریه از مسلمانان سرتاسر این کشور خواسته است تا از مسیحیان در مقابل حملات و تهدید‌های بوکوحرام حمایت کنند.

هفته گذشته گروهک تروریستی بوکوحرام در نیجریه ابومصعب البرناوی را به عنوان رهبر جدیدش منتسب کرد. البرناوی نیز در پی انتسابش اعلام کرد که تمامی کلیساها را تخریب و تمامی مسیحیان را خواهد کشت.

در پاسخ به این بیانیه، روز شنبه انجمن نگرانی حقوق مسلمانان (موریس) از مسلمانان نیجریه خواست تا با نشان دادن همبستگی‌شان با همسایگان مسیحی، تضمین کنند که عناصر بوکوحرام مجاز به راه‌اندازی حمله علیه مسیحیان در محله آنان نیستند.

این بیانه که توسط اسحاق اکینتولا مدیر این گروه اسلامی به امضاء رسیده است وظیفه مسلمانان را در حمایت از همسایگان مسیحی در این شرایط بحرانی متذکر شده و اعلام کرد که این تنها راه حفظ وحدت در نیجریه است.

در این بیانیه آمده است:

این گروه همچنین بهت و حیرت‌شان را از عمق بربریت در سخنرانی اخیر رهبر بوکوحرام اعلام کرده و گفت ما هیچ شکی نداریم که چنین سخنانی تنها محصول یک ذهن بیمار می‌تواند باشد.

ما به بوکوحرام یادآوری می‌کنیم که گرویدن به اسلام اجباری نیست. اسلام دین عشق است نه نفرت. اسلام دین زندگی است نه مرگ. اسلام دین سازندگی است نه تخریب. قرآن مجید نیز تنها برای دفاع شخصی به مسلمانان اجازه جنگ داده و کشتن ناعادلانه را محکوم می‌کند. همچنین هر کسی را یک نفر انسان را کشته با کسی که تمامی جهانیان را به قتل رسانده مقایسه می‌کند.

ما کماکانی که به آمادگی برای همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان مسیحی تاکید می‌کنیم، سخنرانی‌های نفرت محور و نویسندگان آنان را از بوکوحرام یا داعش را مردود می‌دانیم. ما از مردم نیجریه و تمام دنیا می‌خواهیم تا در محل زندگی‌شان جنایتکاران را از مذهب‌شان جدا ساخته و کلیشه‌سازی علیه مسلمانان به عنوان تروریست‌ها یا حامیان آنان را از بین ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha