پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیعیان نیجریه با پای پیاده از زاریا به سمت آبوجا به راه افتادند

حوزه/ عده‌ای از اعضای جنبش اسلامی نیجریه با پای پیاده از زاریا به سمت ابوجا در حرکت هستند تا خواستار آزادی شیخ ابراهیم زاکزاکی شوند که از دسامبر ۲۰۱۵ تا کنون در بازداشت غیرقانونی به سر می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»عده‌ای از اعضای جنبش اسلامی نیجریه با پای پیاده از زاریا به سمت شهر ابوجا در نیجریه در حرکت هستند تا خواستار آزادی شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان این کشور شوند که از دسامبر 2015 تا کنون در بازداشت غیرقانونی به سر می‌برد.

برپایه این گزارش به نقل از skytrendnews.com، ابراهیم موسا سرپرست رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه که این اقدام را تایید کرده در یک کنفرانس خبری نیروهای امنیتی را به توطئه‌چینی برای حمله به راهپیمایی مسالمت آمیز مردم با سلاح‌های خطرناک متهم کرده و گفته است:  گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که بعضی از نیروهای امنیتی قصد حمله به جوانانی را دارند که از زاریا به سمت ابوجا در حرکت هستند و خواستار آزادی رهبرمان شیخ ابراهیم زاکزاکی می‌باشند که 8 ماه از بازداشت غیرقانونی او می‌گذرد.

وی افزود: جزئیات این نقشه شیطانی نشان می‌دهد که جوانان بی‌گناه در نزدیکی ابوجا مورد حمله بعضی ماموران امنیتی بی‌وجدان قرار گرفته و ادعا خواهد شد که آن‌ها مسلح بوده‌اند. این نیروهای امنیتی سپس به شهر رفته و جنبش اسلامی را متهم به نقشه برای آغاز حمله به پایتخت می‌کند. ما از همین جا به مردم می‌گوییم که این جوانان، زنان و مردانی که سفرشان را از زاریا به سمت آبوجا آغاز کرده‌اند، کاملا صلح طلب هستند. هدف آنان از این راهپیمایی جلب توجه عمومی به وضعیت نامناسب شیخ زاکزاکی در بازداشتگاه بوده است. و جنبش اسلامی همچون 4 دهه گذشته به صورت صلح آمیز به فعالیت‌های خود ادامه داده و از خشونت دوری می‌کند. هرگونه تلاشی برای انتساب اسلحه به نیروهای ما با شکست مواجه می‌شود زیرا شیوه ما در دعوت مردم به عدالت در راه خدا هرگز این گونه نبوده است. به هر حال ما همچنان خواستار آزادی رهبرمان شیخ ابراهیم زاکزاکی و دیگر زندانیان هستیم.

محمد زاکزاکی فرزند شیخ زاکزاکی پیشتر اعلام کرده بود که اگر وضع بازداشت پدرش به همین منوال پیش برود، او بینایی خود را کاملا از دست خواهد داد. این درحالی که دولت نیجریه مدعی است که بازداشت شیخ زاکزاکی برای امنیت خودش انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha