جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست شورای معاونین حوزه عملیه استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/نشست شورای معاونین حوزه علمیه استان قم با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، امروز در نشست شورای معاونین استان قم با مدیر حوزه علمیه های با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر توجه به امر پژوهش گفت: اگر چه تا کنون تلاش های در مدارس علمیه مانند برگزاری 400 کارگاه آموزشی برای مهارت افزایی پژوهش صورت گرفته،  ولی نتوانسته ایم  جایگاهی در حوزه برای آن تعریف کنیم.  

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم  افزود: اگر از مجموع طلاب شرکت کننده در درس خارج، هر کدام یک مقاله بنویسند، بالغ بر125 عنوان نشریه علمی پژوهشی در سطح 3 و 4  در سال در حوزه منتشر خواهیم کرد و می تواننند به جای آزمون شفاهی، مقاله ارائه کنند و براساس مقاله صورت گرفته، آزمون شفاهی دهند.

وی اظهار داشت: موضوع دیگر ساماندهی پایان نامه و نگه داری ازکتابخانه مدارس علمیه است و باید تمهیداتی ارائه شود تا نظام و جامعه ازاین پایان نامه استفاده کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، معاون  امور طلاب حوزه علمیه استان  قم نیز درسخنانی گفت: بحث اسکان شهرک مهدیه و مدارس علمیه از مسائل جدی است  و باید تمهیداتی ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین آبادی پیشه، معاون اداری مالی حوزه های  علمیه نیز  در این نشست گفت: مسئله عمرانی نزدیک به 80 مدرسه  آموزشی و خوابگاهی از مباحثی بسیار جدی و دارای مشکلات زیر ساختی می باشند.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی در حوزه علمیه به صورت استانی شده و بر اساس جغرافیایی تقسیم بندی می شود، بیان داشت: در این عرصه حوزه علمیه استان قم نقش کمتری در دریافت بودجه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آبادی پیشه افزود: در بحث خوابگاهی هم حقیقتا مشکلات زیاد است و نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سجودی، معاون آموزشی حوزه علمیه استان قم نیز بابیان اینکه مشکل عمده در پذیرش، ورود به حوزه علمیه قم است افزود: حقیقتا این عرصه نیاز به بازنگری و طراحی جدیدی برای برطرف شدن مشکلات دارد.

وی موضوع انتقالی طلاب از حوزه علمیه شهرستان به قم م را از دیگر مشکلات برشمرد و بیان داشت: مشکل عمده   مراکز تخصصی بحث اسکان  است که باید تهمیداتی اندیشیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم  نیز در سخنانی اظهار داشت: در بحث اخلاق فعالیت های خوبی صورت گرفته، مانند برگزاری درس اخلاق عمومی در مدرسه فیضیه، شهرک مهدیه و پردیسان  است.

وی با بیان اینکه باید برای برگزار درس اخلاق بزرگان، رایزنی های درحوزه صورت گیرد و اگر چه تا کنون نیز این چینن بوده، افزود: بحث گزینش ورود به حوزه در گذشته با الان فرق کرده است و امروز حقیقتا از مباحث جدی در حوزه است و باید در پذیرش حوزه فعالیت جدی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha