یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه یزد گفت: همان گونه که مسئله سلامت جسم و درمان بیماری های مردم برعهده اطباء و حکمای حاذق گذاشته شده و سلامت روح آنها نیز برعهده حکما الهی و روحانیون می باشد.

 حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد با اشاره به نیاز جامعه به روحانیون توانمند، گفت: انسان ها دارای دو بُعد هستند یکی بُعد جسمانی و دیگری بُعد روحانی، هر یک از این ابعاد انسانی را سلامت و بیماری است. جسم انسان گاهی سالم و گاهی بیمار می شود و به همین موازات روح او گاهی سلیم و گاهی مریض می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد ادامه داد: سلامت جسم و درمان بیماری های مردم برعهده اطباء و حکمای حاذق گذاشته شده و سلامت روح آنها نیز برعهده حکما الهی و روحانیون می باشد.

وی خاطر نشان کرد: اما شناخت حکیم حاذق از حکیم نماها را یکی مهارت آنها و دیگری سازمانی به نام نظام پزشکی برعهده دارد و شناخت روحانی مورد تایید را معاونتی در حوزه به نام معاونت تهذیب عهده دار می باشد و همان گونه که باید اطباء دارای کد نظام پزشکی باشد تا مورد تایید جامعه پزشکی باشند روحانیون نیز باید دارای کد تلیس باشند تا مورد تایید جامعه روحانیون قرار گیرند.

وی به برگزاری جشن های تلبس طلاب اشاره کرد و افزود: جشن تلبس  یکی از طلبه ها  با حضور حجت الاسلام محمد آیت اللهی، امام جمعه موقت یزد، در محل مسجد مصلی عتیق یزد، واقع در خیابان امام زاده جعفر(ع) برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha