یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مسلم لاله زاری- مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه یزد

حوزه/ حجت الاسلام لاله زاری با اشاره به ضرورت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰میلیون نفر حافظ کل قرآن در کشور، گفت: تربیت طلاب قرآنی در اولویت برنامه های حوزه است.

حجت الاسلام مسلم لاله زاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با اعلام این خبر گفت: «آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه» روز جمعه 30 مهرماه در حوزه های علمیه سراسر کشور انجام می شود و طلاب می توانند از 10شهریور تا 10مهرماه با مراجعه به سامانه "نجاح" جهت شرکت در این آزمون، اقدام به ثبت نام نمایند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد افزود: برگزاری «هفتمین دوره از مسابقات قرآن و حدیث» که مهرماه در استان برگزار می شود و مرحله کشوری آن با موضوعات مختلفی همچون «حفظ موضوعی»، «تفسیر»، «مسابقات حدیثی» و ... در آبان ماه برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های قرآنی حوزه استان است.

وی به اهداف این مسابقات اشاره کرد و افزود: «ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و حدیث بین طلاب علوم دینی»، «تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و حدیث»، «شناسایی و به کار گیری طلاب در زمینه های مهارت و تخصص های قرآنی و حدیثی»، «بهره گیری از طلاب در راستای پیشبرد برنامه های آموزشی، تبلیغی و ترویج مرکز» و همچنین «زمینه سازی برای ارتقاء سطح قرآنی و حدیثی طلاب» از اهداف اصلی آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه است.

حجت الاسلام لاله زاری با اشاره به ضرورت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10میلیون نفر حافظ کل قرآن در کشور، افزود: یکی از مهمترین برنامه های حوزه استان یزد، آموزش قرآن با محوریت حفظ قرآن است، زیرا معتقدیم طلبه ای که بر اساس قواعد و استانداردها بتواند قرآن را حفظ نماید علاوه براین که در مسئله روخوانی و روانخوانی مشکلی ندارد، در بحث قواعد تجویدی و صوت و لحن مقدماتی نیز خودش را تقویت خواهد کرد.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد در پایان گفت: امیدواریم با تشکیل حلقات حفظ قرآن و با مساعدت رابطین قرآنی مدارس علمیه استان ،انشاالله بتوانیم آینده قرآنی بسیار خوبی را برای حوزه استان رقم بزنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha