شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی پور

حوزه/ معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد از اجرای برنامه های گسترده قرآنی در مدارس علمیه استان یزد در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از یزد،‌ حجت الاسلام حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در تشریح فعالیت های قرآنی انجام شده در طول سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴  اظهار کرد: اولین اقدامی که در واحد قرآن و عترت این معاونت برای بهبود انجام برنامه های قرآنی مدارس صورت گرفت انتخاب مسئولین واحد قرآن و عترت مدارس بود که در هر مدرسه ای با مشورت از مدیر مدرسه با انتخاب یک نفر از طلاب به عنوان مسئول واحد قرآن و عترت در جلسه توجیهی شرکت می کرد.

*محافل قرآنی

وی از محافل برگزار شده در سال تحصیلی گذشته را  کرسی حفظ قرآن به مناسبت آغاز امامت امام زمان (علیه السلام) در مدرسه علمیه امام خمینی (ره ) و محفل انس با قرآن در مدارس علمیه مصلی و شفیعیه عنوان کرد.

*آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه

معاون آموزش حوزه علمیه یزد بیان کرد: همه ساله از طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه برای تشویق و ارتقای شهریه حافظین، آزمونی همزمان با سراسر کشور در دو نوبت آبان و دی 94 در مدیریت استان برگزار شد.

*جلسه تفسیر قرآن

حجت الاسلام حسینی پور افزود: جلسه تفسیر سوره مبارکه حجرات با حضور استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای آیت اللهی، شنبه شب ها بعد از نماز عشاء در مدرسه علمیه شفیعیه از آغاز تا پایان سال تحصیلی ادامه یافت که امید است ادامه این جلسه و مباحث آن با شروع سال تحصیلی جدید ادامه یابد.

*طرح هر روز با قرآن و عترت

وی از دیگر فعالیت های واحد قرآن و عترت را اجرای طرح هر روز با قرآن و عترت در اکثر مدارس، تشکیل کلاس های درس با قرائت آیه ای از قرآن و یا حدیثی از ائمه معصومین و توضیح مختصری توسط اساتید محترم برشمرد.

*کارگاه تصحیح تجوید الصلوه

معاون آموزش حوزه علمیه یزد یکی دیگر از فعالیت های قرآنی را تشکیل کارگاه تصحیح تجوید الصلوه بیان کرد و گفت:  این کارگاه ویژه طلاب پایه های اول تا سوم  در مدارس برگزار شد و در پایان طلاب در آزمون شفاهی شرکت کردند.

*آزمون قرائت قرآن و ادعیه و برگزاری دوره تجوید

حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: در فروردین ماه 95 اقدام به برگزاری آزمون شفاهی قرائت  قرآن و ادعیه از طلاب پایه های اول تا سوم نمودیم و آن دسته از طلابی که در این آزمون امتیاز لازم را کسب نکردند برای گذراندن یک دوره یک هفته ای در تیرماه امسال به میزبانی مدرسه علمیه شفیعیه برگزار شد.

*برگزاری مسابقات قرآن

وی یکی از اهم برنامه قرآنی حوزه علمیه یزد را برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه های علمیه در فروردین ماه 95 با حضور 70 نفر از طلاب در چهار رشته حفظ و قرائت قرآن، اذان و دعاخوانی به میزبانی مدیریت استان اعلام کرد.

*برگزاری کلاس حفظ قرآن ویژه همسران طلاب

معاون آموزش حوزه علمیه یزد اظهار کرد: برای اولین بار کلاس حفظ قرآن ویژه همسران طلاب در مدیریت استان یزد برگزار شد و نیز در سالروز آغاز امامت امام زمان (علیه السلام) مسابقه پیامکی ویژه همسران طلاب برگزار شد که به پنج نفر به قید قرعه جوایزی اهداشد.

حسینی پور برگزاری مسابقه کتابخوانی تفسیر جزء سی ام قرآن کریم برای همسران طلاب در بهمن ماه 94 را با اعلام سه برنده و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این معاونت بیان کرد.

انتهای پیام / ص

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha