جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتراض گسترده به اقدامات تحریکی هندوهای افراطی علیه دختران محجبه

حوزه/ انتشار تصاویر تجمع هندوهای افراط‌گرا علیه حجاب دختران در یک دانشگاه هندی با موج وسیعی از اعتراضات کاربران اینترنتی مواجه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از siasat.com، اقدامات شیطنت آمیز عده‌ای از پسران دانشجوی هندو علیه حجاب دختران مسلمان در دانشگاه، موجی از اعتراضات را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. در این حرکت، نزدیک به 50 نفر از اعضای گروه افراط‌گرای هندوتاوا درحالی که شال‌های زعفرانی انداخته بودند، خواستار منع پوشیدن حجاب توسط دختران مسلمان در دانشکده‌ای در کارناتاکا، ایالتی در جنوب کشور هند شده بودند. آن‌ها همچنین قصد داشتند دیگر دانشجویان مذکر این دانشگاه را به اعتراض تحریک کنند، اما اکثریت هندوهای این دانشگاه حاضر به پیوستن به این گروه افراط‌گرا نشدند.

در این میان انتشار تصاویر این تجمع هندوها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با موج وسیعی از اعتراضات از سوی کاربران اینترنتی مواجه شد.

در یکی از کامنت‌های گذاشته شده آمده است: حجاب یک تعهد مذهبی برای مسلمانان محسوب می‌شود. دختران مسلمان تنها حق دارند دست‌ها و صورتشان را در معرض دید نامحرمان قرار دهند و خواسته این افراد در ممنوعیت حجاب یک عمل متعصبانه محسوب می‌شود.

فردوس یک دانشجوی کشاورزی این دانشکده در گروه واتساپ نوشت: جالب است تنها عده معدودی دانشجوی پسر با سابقه تحصیلی ضعیف دست به چنین کاری زده‌اند و صدای اعتراضشان برای دخترانی که بدن‌شان را به طور کامل می‌پوشانند درآمده است! نگرش این افراد به وضوح نشان می‌دهد که آنان فاقد ادب و عقل سلیم هستند.

یک دختر مسلمان دانشجو نیز با بیان اینکه فعالان هندو در دانشگاه‌ها دختران محجبه و مسلمان را به خاطر پوشیدن حجاب اسلامی تحقیر می‌کنند گفت: آنان قصد توهین به دختران مسلمان را دارند درحالی که آن‌ها با این کارشان به سیتا ماتا و حضرت مریم نیز اهانت می‌کنند زیرا این بانوان نیز برخلاف زنان غربی لباس‌های پوشیده به تن می‌کرده‌‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha