جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه راهکاری مناسب و مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد و افزود:ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور ما از ضروری‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در حاشیه برگزاری دومین روز سی‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان، افزود: در این طرح باید 15 هزار نفر ثبت‌نام می‌کردند که 18 هزار نفر در سامانه جامع سازمان اوقاف ثبت‌نام کردند و با استقبال زیادی روبه‌رو شدیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که 235 مربی قرآن کریم در استان در حال فعالیت هستند، ادامه داد: 72 هزار نفر در مرحله شهرستانی سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به این‌که تعداد نفرات شرکت‌کننده در مسابقات قرآن کریم اوقاف مازندران نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، افزود: هفت رشته برای خواهران و هشت رشته برای برادران در این دوره از مسابقات وجود دارد.

حجت الاسلام علیزاده از رقابت 456 خواهر و برادر در مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مازندران خبر داد و بیان کرد: 14 برادر و 13 خواهر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان این که تلاش های قاریان قرآن برای توسعه فرهنگ قرائت و فهم قرآن باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: قرائت کلام الهی باید همراه با فهم و درک حقایق آن همراه باشد.

حجت الاسلام علیزاده  با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیرند.

وی ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه راهکاری مناسب و مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد و افزود:ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور ما از ضروری‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های قرآنی امری ارزشمند و گرانقدر است که باید مورد توجه ویژه و شایسته باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت های قرآنی ثمرات و برکات بسیاری دارد که باید از آن در راستای ترویج معارف قرآنی و ارزش ها بهره گیری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha