دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران، لازمه درس خواندن و به مقامات عالی رسیدن را تلاش و جدیت دانست و اظهار داشت: نباید یک طلبه عمر خود را بیهوده تلف کند و دچار تنبلی و سستی شود، بلکه باید تمام تلاش خود را برای تحصیل قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با تأکید بر این که طلاب حوزه باید قدردان فرصت های به وجود آمده باشند، گفت: اگر طلاب از کثرت نعمت های الهی فراهم شده ناشکری کنند این تهدیدی برای آنها است.

وی با بیان این که برای آغاز هر کار ارزشمندی نیازمند انگیزه الهی هستیم، خاطرنشان کرد: اگر برای ورود به حوزه انگیزه الهی وجود نداشته باشد کمال و تعالی نصیب یک طلبه نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که نیت الهی انسان را در مسیر صحیح کمال و سعادت رهنمون می سازد، بیان داشت: یک طلبه وقتی وارد حوزه می شود با خدا میثاق می بندد و باید بر این پیمان استوار باشد.

وی با بیان این که عده ای همراه به دنبال ناامید کردن طلبه ها بوده و هستند، افزود: یک طلبه همواره باید امیدوار به آینده باشد و اگر خدای ناکرده امید را از دست بدهد خود نمی تواند به اهداف متعالی خود در زندگی دست یابد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پرونده اعمال ما را هر هفته خدمت امام عصر (عج) می رسانند، افزود: میزان تلاش درسی و مجاهدت علمی ما خدمت صاحب اصلی حوزه های علمیه می رسد و ایشان حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با بیان این که طلاب با ورود به حوزه دو میثاق و قرارداد مهم را امضاء می کنند، گفت: طلاب، ابتدا با صاحب اصلی حوزه پیمان سربازی می بندند که سرباز حقیقی حضرت ولی عصر(عج) باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران، هدایت دینی، سیاسی و تبلیغی را سه وظیفه مهم طلاب و روحانیان انقلابی بیان کرد و افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور در صحنه طلاب و روحانیان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این‌که قناعت یک سرمایه بی پایان و نیاز ضروری یک طلبه و انسان در زندگی به شمار می رود، اظهار داشت: اگر انسان از مرز قناعت گذشت دیگر سیری برای او معنا نخواهد داشت که یکی از عوامل توفیق در زندگی طلبگی همین موضوع است.

وی با اشاره به این‌که مسیر زندگی طلبگی به طور طبیعی با مشکلاتی همراه است، افزود: امروز به لطف خدا شرایط مناسب آموزشی، معیشتی و رفاهی طلاب تا آنجایی که در اختیار مدیریت حوزه است به خوبی پیگیری می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران رفاه و معیشت مادی در زندگی طلبگی را با روح تعلیم و تربیت دارای تضاد دانست و گفت: قناعت به معنای کمی و کاستی و بی بهره بودن از نعمت های الهی نیست بلکه یک طلبه باید مرز قناعت را به درستی و با تطبیق نیازهای خود رعایت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران لازمه درس خواندن و به مقامات عالی رسیدن را تلاش و جدیت دانست و اظهار داشت: نباید یک طلبه عمر خود را بیهوده تلف کند و دچار تنبلی و سستی شود، بلکه باید تمام تلاش خود را برای تحصیل قرار دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، طلاب را سربازان امام زمان(عج) دانست و با بیان این‌که به یقین امام زمان(عج) از طلاب دستگیری خواهند کرد، گفت: در همه امور ازجمله در کسوت روحانیت، انسان زمانی برای خود ارزش قائل است كه به راه و هدف خویش اعتقاد داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha