جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید علی حسینی / دیر

حوزه/ هر کس شهادتین را بر زبان جاری سازد، در مسلک مسلمانان وارد می شود و احکام اسلام بر او جاری می شود، اما ایمان یک امر حقیقی و باطنی یا شهودی است که در قلب آدمی مأوی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی، امروز در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دَیر، گفت: واژه اسلام و ایمان از مفاهیم حائز اهمیت در قرآن می باشند. فهم و درک معنای واقعی نهفته در این واژه ها ما را در درک حقیقی دین کمک خواهد کرد.

امام جمعه دَیر افزود: تفاوت اسلام و ایمان در این است که اسلام شکل ظاهری دین است. لذا هر کس شهادتین را بر زبان جاری سازد، در مسلک مسلمانان وارد می شود و احکام اسلام بر او جاری می شود، اما ایمان یک امر حقیقی و باطنی یا شهودی است که در قلب آدمی مأوی می کند.

وی ادامه داد: فرد مسلمان ممکن است انگیزه های مختلفی داشته باشد، حتی انگیزه های مادی و منافع شخصی، ولی ایمان حتماً از انگیزه های معنوی سرچشمه می گیرد و براساس آن، میوه حیات بخش تقوا بر شاخسار اعمال ظاهر می شود.

حجت الاسلام حسینی به بیان ویژگی های منافق پرداخت و افزود: منافق به زبان مطلبی را عنوان می کند که درقلب او نیست.

مسئول مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دَیر به لوازم ایمان اشاره کرد و بیان داشت: به فرموده پیامبر(ص) ایمان دارای لوازمی همچون توکل برخدا، تفویض امر به خدا، تسلیم امر خدا، رضا به قضاء الهی، صبر بربلای الهی است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) درباره ایمان واقعی، گفت: به درستی  کسی که دوستی اش برای خدا و دشمنی اش برای خدا و بخشیدنش برای خدا و عدم بخشش او برای خدا باشد پس به تحقیق ایمان او کامل شده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha