پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب "مأساةُ الزّهراء (س)

حوزه/ کتاب "مأساةُ الزّهراء (س) شُبَهات و رُدود" به قلم علامه المحقق سید جعفر مرتضی العاملی دربارۀ رنج ‌های حضرت زهرا سلام الله علیها (پرسش ها و پاسخ ها) می پردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این کتاب با توجه به منابع تاریخی و روایی و کلمات بزرگان، به گوشه ای از زندگی حضرت زهرا(س) و برخی از حوادثی که بعد از رحلت پیامبر(ص) بر دختر بزرگوار ایشان وارد گردید، اشاره شده است.

مطالب کتاب در دو جلد تنظیم شده:

* جلد اول دارای 9 فصل می باشد و در مورد «مقام و عصمت حضرت زهرا (س)»، «حضرت زهرا (س) و غیب»، «محبت حضرت زهرا (س)» و... مطالبی ذکر گردیده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به شبهاتی که درباره حوادث اواخر زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت آن حضرت مطرح گشته، پاسخ دهد. آن گونه که در ترجمۀ فارسی کتاب آمده، این کتاب در پاسخ به شبهات سید محمد حسین فضل الله نوشته شده است.

* جلد دوم کتاب به بیان شخصیت و حوادث زندگی حضرت زهرا (س) در متون و آثار پرداخته است.

مظلومیت آن حضرت در شعر شاعران عرب، مظلومیت حضرت در احادیث معصومین علیهم السلام، مظلومیت حضرت در احتجاجات و ... از جمله مطالب ذکر شده در  جلد دوم می باشد.

* آشنایی با نویسنده کتاب

علامه المحقق سید جعفر مرتضی العاملی در سال 1364 ق، در جبل عامل لبنان ديده به جهان گشود، در سال 1382 ق. به جهت تحصيل علوم دينی به نجف اشرف مهاجرت كرد و پس از شش سال به حوزه علميه قم منتقل و بيش از دو دهه در اين حوزه به تحصيل، تدريس و پژوهش پرداخت.

از اين نویسنده تاكنون بالغ بر بيست عنوان كتاب منتشر شده كه معروف ‏ترين و گسترده ‏ترين آنها كتاب «الصحيح من سيره النبی الاعظم (صلی الله علیه و آله)» و «الصحيح من سيره الامام علی (علیه السلام)» می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha