جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 393006
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کتاب ردای بهشتی

حوزه/ ویژه نامه تلبّس "ردای بهشتی" از سوی اداره کل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این ویژه نامه در چند بخش همچون: «تلمّذ»، «تفسیر»، «گزارش»، «گفت وگو»، «یاد»، «پرونده»، «سنّت»، «مهارت»، «کتابخانه» و «مشاوره» به ارائه دیدگاه و نظرات طلاب و فضلای حوزه می پردازد.

برخی از عناوین ویژه نامه «ردای بهشتی» عبارتند از: «خط قرمزهای روحانیت»، «زیّ طلبگی؛ از اقدام تا عمل»، «ثقل معنوی عمامۀ چندسیری»، «هجرت کنید و بازگردید»، «جشنی به قداست دین، به زیبایی نماد آیین»، «وقتی پدرها از حس و حالشان به خاطر تلبّس فرزند می گویند»، «تلبس تولدی دوباره»، «آشنایی با خانواده ای که نسل اندر نسل روحانی بوده اند»، «معمم شدن به دست چهار مرجع»، «این لباس از من جدا نمی شود»، «امام نگران روحانیت بود»، «دو انسانِ هم سرنوشت»، «خادمی برای خانواده های روحانی»،

در قسمتی از این ویژه نامه و در گفت وگو با سرکار خانم نصرت رضایی آغوئی نویسنده و همسر آیت الله عباسی خراسانی با عنوان «زندگی در یک حوزۀ کوچک» می خوانیم: پوشیدن لباس شریف روحانیت، محدودیت نیست؛ بلکه کمال است و مقبولیت و نماد روحانیت. کسانی با این لباس خاص و محترم مشکل دارند که دید خوب و شناخت کافی ندارند. طلبه ای که لباس شریف رسول خدا صلی الله علیه وآله را بر تن می کند، شخصیت علمی و عملی اش تکمیل می شود، نه محدود. همه باید از گناه دوری کنند؛ ولی این عزیزان باید رعایت بیشتری داشته باشند. طلبه زمانی کامل می شود که این لباس را بر تن کند. خانمی که می پذیرد به شاگرد آقا امام زمان (عج) خدمت کند، باید لباس فرم او را هم بپذیرد؛ نه تنها بپذیرد بلکه حافظ زیّ طلبگی، حرمت طلبگی و موقعیت او نیز باشد.

کسی که همسر طلبه می شود باید او را با همۀ مزایا و محدودیت هایش بپذیرد. اگر عالم و خادم دین بودن برای من ارزش باشد، تمام سختی ها را به جان می خرم. لباس طلبگی در عین محدودیت، مصونیت و توجه الهی را هم دارد.

دیگر عناوین ارائه شده در این ویژه نامه عبارتند از: «قدم زدن در کسوت روحانی»، «خاطرات عالمان و فضلای دینی از لباس روحانیت»، «خاطرات تلبس»، «تاریخچۀ لباس روحانیت»، «اثر فرهنگی با لباس روحانیت یا بدون لباس روحانیت؟»، «ره آوردهای تلبس»، «آیین تلبس»، «مهارت های خرید عبا و عمامه»، «روحانی عزیز! لطفا ادامه داشته باشید»، «تفریح در لباس سربازی امام زمان (عج)»، «معرفی کتاب» و «پرسش و پاسخ».

ویژه نامه تلبّس "ردای بهشتی" از سوی اداره کل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در 128 صفحه منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه ویژه نامه به نشانی: قم، خیابان 75 متری عماریاسر، خیابان شهید قدوسی، مرکز خدمات حوزه های علمیه، واحد خدمات فرهنگی و رفاهی مراجعه کرده و یا با تلفن: 31206928-025 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha