شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه رییس ستاد دهه غدیر کشور

حوزه/ رئیس ستاد دهه غدیر کشور از ارسال حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و برگزاری اجلاس، روز ۱۰ مهرماه در تهران خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود نظری خادم الشریعه، رئیس ستاد دهه غدیر کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران از ارسال حدود 200 مقاله به دبیرخانه هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر خبر داد.

وی با بیان این که این اجلاس دهم مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد، افزود: مقالات ارسالی از سوی کمیته داوران مورد بررسی قرار گرفت و حدود 130 مقاله امتیاز لازم را کسب کرده اند.

دبیر هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر خاطرنشان کرد: مقالات برگزیده ضمن چاپ در مجموعه مقالات اجلاس در روز همایش نیز در صحن و کمیسیون های جانبی با حضور کارشناسان و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان این که هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با حضور میهمانان داخلی و اندیشمندانی از خارج از کشور برگزار خواهد شد، گفت: این اجلاس در سطح خود یکی از بزرگترین برنامه های هر ساله غدیر در کشور است که با استقبال بسیار زیادی روبرو است.

وی با بیان این که فراخوان مقاله این اجلاس در چهار محور اصلی و 18 محور فرعی تدوین شده است، گفت: غدیر پژوهی، غدیر و جهانی شدن، غدیر و اقتصاد مقاومتی و دهه غدیر؛ فلسفه شکل گیری و نقش آن چهار محور اصلی اجلاس است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: به منظور تحقق مطالبات معظم له در سال جدید مسأله اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از محورهای ویژه اجلاس با دو موضوع فرهنگ غدیر و جهانی سازی اقتصاد مقاومتی و فرامقاومتی و فرهنگ غدیر و راهبرد تحقق اقتصاد مقاومتی از منظر تفکر، تعقل و دینمداری مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر همچنین به استقبال محققان و پژوهشگران خارجی از فراخوان مقاله این اجلاس اشاره کرد و گفت: مقالاتی از کشورهای آمریکا، الجزایر، مصر، لبنان و عراق و دیگرکشورهای اسلامی به دبیرخانه اجلاس ارسال شده است.

حجت الاسلام نظری به برنامه های جنبی اجلاس امسال اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیسیون های تخصصی پیرامون محورهای مهم فراخوان مقاله از جمله برنامه های اجلاس است که همزمان در روز برگزاری با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و همچنین محققان و پژوهشگران تشکیل خواهد شد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور همچنین از حضور محققان و پژوهشگران خارجی در این اجلاس خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مراکز بین المللی نظیر وزارت خارجه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع تقریب مذهب اسلامی انشاء الله شاهد حضور اندیشمندانی از کشورهای خارجی باشیم.

وی با بیان این که فرهنگ غدیر مبنای وحدت و همدلی است، ادامه داد: بشر امروز باید با کنار گذاشتن تخاصم و لجبازی تنها با تفاهم و تعادل در مسیر حق گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری در ادامه با اشاره به این که ستاد دهه غدیر کشور امسال به دنبال پیوند میان غدیر و عاشورا است، گفت: به همین دلیل زمان برگزاری هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر پس از عید غدیر و در آستانه ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که غدیر اثبات خلافت و عاشورا استمرار امامت در عرصه وجود است که با خون امام حسین(ع) و 72 یار باوفایش ماندگار شده است، ادامه داد: غدیر و عاشورا را باید با هم پیوند بزنیم و همان طور که مردم در داخل و خارج عاشورا را اهمیت می دهند، غدیر هم باید همانند عاشورا جهانی شود چون شیعه  دو پرو بال دارد که یکی غدیر و دیگری عاشورا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha