یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 393884
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
مشاوره دینی

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویر احمد از برگزاری دوره تربیت مشاور در حوزه این استان خبرداد.

حجت الاسلام رحیم رحیمی نیک در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: مشاوره از اصول مهم زندگی بوده و در آیات و روایات اسلامی هم به آن تاکیدشده؛ از طرفی امر مشاوره در حوزه بسیار مهم و حساس بوده و  هر کسی قادر به فعالیت در این زمینه نیست، لذا باید از بین حوزویان و طلاب افرادی برای این مهم انتخاب و تربیت شوند.

وی افزود: در همین زمینه در حوزه استان تصمیم گرفته شد تا از اساتید حوزه افرادی جهت مشاوره انتخاب و آموزش های لازم را ببینند که پس از فراخوان علاقه مندان ثبت نام شده و  مصاحبه دوره "آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی" با حضور اساتید برگزار گردید که در نهایت 35 نفر توانستند حد نصاب های لازم را کسب نموده و وارد دوره شوند.

حجت الاسلام رحیمی نیک تصریح کرد: هدف از برگزاری  طرح فوق این است که در نهایت این افراد آموزش دیده در مدارس علمیه استان به مشاوره طلاب بپردازند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دوره آموزش افراد منتخب به مدت 6 ماه است و در آن اساتید مشاور 10 سرفصل تخصصی را فرا می گیرند که هم اکنون اساتید در حال فراگیری سر فصل چهارم هستند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha