یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی-عمامه گذاری طلاب

حوزه/ امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه هر زمان درمسیر و پشتیبانی از ولایت فقیه حرکت کرده‌ایم، به پیروزی و سعادت رسیده‌ایم، اظهار کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نقشه راه است و باید آنها را نصب العین خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین، درسالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان، بصیرت را از ویژگی های انسان مومن و با تقوا دانست و گفت: مشکلاتی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است و منجر به ازهم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود، به خاطر بندگی نکردن، دوری از تقوا و شکست عهد و پیمان‌ها با خداوند است.

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین با بیان این که امروزهم ابن زیادهای فراوانی وجود دارند، بیان داشت: امروز هم مثل زمان کوفه ابن زیادهای زمان ما می‌خواهند میدان را از کسی که پرچم کربلا و امام حسین (ع) را در دست دارد، بگیرند و مردم را به سمت و سویی ببرند که منافع آن‌ها اقتضا می‌کند، برای مقابله با چنین پدیده‌هایی نیازمند بصیرت هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که باید به افکار و اعمال خود توجه کنیم، خاطرنشان کرد خدا دنیا را خلق کرده که انسان‌ها درآن تربیت شوند وباید با تقوا به اعمالی که نزد خداوند خوشایند است، بپردازیم و رضایت خدا را محوریت اعمال خود  قرار دهیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه هر زمان درمسیر و پشتیبانی از ولایت فقیه حرکت کرده‌ایم، به پیروزی و سعادت رسیده‌ایم، اظهار کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نقشه راه است و باید آنها را نصب العین خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ارتباط بیشتر طلاب وروحانیون با نسل جوان را مورد تاکید قرار داد وعنوان داشت:  براساس سفارش مقام معظم رهبری، علما و روحانیان باید تعامل خود با مردم، به ویژه نسل جوان را قوی تر کرده و به شبهات دینی آنان در هر شرایطی پاسخ دهند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه در رابطه با برنامه های حوزه های علمیه نگاه جدی داشته و لازم است منویات ایشان را نه تنها در رابطه با حوزه های علمیه، بلکه در تمامی عرصه ها عمل نماییم.

وی تصریح کرد: مدیران و اساتید حوزه ها که مسئولیت پرورش طلاب به عنوان سربازان امام عصر(عج) را بر عهده دارند نیز باید روحیه انقلابی داشته باشد تا بتوانند تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم 23 نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha