پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 394124
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
حجت الاسلام علاالدین صفی خانی

حوزه / حجت الاسلام صفی خانی گفت: واقعه غدیرسندحقانیت شیعه بوده و مهمترین پیام آن براساس گفته پیامبراسلام این است که دین اسلام با آن کامل می گردد.

حجت الاسلام علاالدین صفی خانی درگفتگو با خبرگزاری «حوزه» درقزوین، ضمن تبریک به مناسبت فرا ر سیدن عید ولایت وعید غدیر خم گفت: غدیر ترسیم کننده توحید بعد از پایان خاتمیت بوده وتبلوراسلام ناب محمدی (ص) است.

 معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین آشنایی وتبیین واقعه غدیر برای آحاد مردم را با اهیمت دانست و اظهارکرد:  ظهور حضرت مهدی (عج) یعنی ظهورغدیراست که  اگر دنیا را با ابعاد مختلف غدیر آشنا کنیم  زمینه ظهور را بیشتر فراهم کرده ایم.

وی ادامه داد: فرهنگ غدیر فرهنگ وحدت، برادری،عطوفت ومهربانی بوده وامروزاگر مدافعان حرم دراقصی نقاط دنیا جانفشانی می کنند و برای دفاع ازاسلام ناب جان خود را تقدیم می کنند برای احیا ء و ترویج فرهنگ غدیراست.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد: تبیین جنبههای مختلف فلسفه غدیرو واقعه غدیر میتواند در جامعه ما و دنیا اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: درروزغدیر خداوند ولایت را براهل آسمان ها وزمین عرضه کرد وکسانی که ولایت حضرت علی (ع) را قبول کردند مانند آنهایی هستند که آدم را سجده کردند.

این پژوهشگر دینی، با اشاره به وظیفه سنگین رسانهها برای پرداختن به ابعاد مسئله غدیر تصریح کرد: رسانهها باید به همه آثارامروزی غدیر بپردازند بطور مثال اینکه به چه علت نبی مکرم اسلام (ص) درراس جامعه اسلامی بعد از رحلتش، امامت و لایت را قرار داده است به صورت دقیق برای جامعه باید کالبد شکافی شود.

وی، با اشاره به لزوم زنده نگه ‏داشتن واقعه غدیردرجامعه، عنوان داشت: مساله غدیر راه روشن ولایت را به ما نشان می دهد که این راه از زمان غدیر آغاز شد و اکنون با وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha