یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غدیر

حوزه/ با توجه به این که کمال جامعه بشری به نقشه راه و چشم انداز آینده دور است؛ لذا نقشه راه کمال و سعادت اسلام و مسلمانان، امرولایت و امامت است.

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با تبریک دهه امامت،  بیان کرد: با توجه به این که کمال جامعه بشری به نقشه راه و چشم انداز مبتنی است؛ لذا نقشه راه کمال و سعادت اسلام و مسلمانان، امر ولایت و امامت است.

وی افزود: جامعه اسلامی بر مدار ولایت و امامت به توحید متصل می شود و جامعه ای که ریشه در توحید دارد، از طریق نبوت و ولایت به پروردگار می رسد و مشروعیت آن از خدا به پیامبر(ص) و از پیامبر به امام و از امام به ولی فقیه می باشد.

استاد حوزه خوهران مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت واقعه غدیر، اظهار کرد: پیامبر(ص) در هیچ یک از احکام الهی قبل از بیان حکم از مردم اقرار نگرفت و بعد از ابلاغ پیام نیز از مردم امضاء نگرفتند، ولی در واقعه غدیر، پیامبر به مردم فرمود که بروید به علی(ع) تبریک گفته و سلام دهید و بیعت کنید.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از احکام الهی مقدمه و موخره ندارد؛ اما در غدیر، مقدمه طولانی حجه الوداع، مکان خاص صحرای غدیر، اجتماع عظیم 120 هزار نفری، توقیف 3 روزه و...داشت؛ و همه این ها به خاطر یک فرمان مهم الهی بود که بیان فرمود: من کنت مولا فهذا علی مولا

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: با توجه به این که خداوند در روز غدیر به پیامبر فرمود "بلغ ما انزل الیک"  آنچه قبلا نازل شده را ابلاغ کن؛ در می یابیم که حکم ولایت مختص به غدیر نبوده و قبل از این واقعه، خداوند این امر را بارها به پیامبر بیان فرموده بودند.

وی تصریح کرد: خطبه غدیر نشانگر این است که مساله ولایت مساوی با رسالت و حتی بالاتر از آن است؛ چرا که خداوند تهدید می کند که اگر این امر بیان نشود، رسالت کامل نمی گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha