شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلبه ها

حوزه/ استاد حوزه خواهران مازندران گفت: حوزه های علمیه هم راه شناخت خدا و هم کیفیت شناخت خدا را بیان می کنند و طلاب وظیفه دارند مردم را با خدا آشتی داده و زمینه ارتباط آن ها با خداوند را فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام یعقوبیان استاد حوزه در نشست "زندگی طلبگی"، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) آمل، ضمن گرامی داشت دهه ولایت و تبریک عید غدیر، در خصوص مسئولیت هایی که حوزه علمیه و یک طلبه برعهده دارد، بیان کرد: حوزه های علمیه، موسسات امام زمان (عج) و معرف توحیدند و سبب بقای دیانت اسلام و تدین مردم می باشند.

وی افزود: حوزه های علمیه هم راه شناخت  و هم کیفیت شناخت خدا را بیان می کنند و طلاب وظیفه دارند مردم را با خدا آشتی داده و زمینه ارتباط آن ها با خداوند را فراهم نمایند.

استاد حوزه خوهران مازندران ادامه داد: حوزه های علمیه پاسبان اساس قوائد اسلام هستند و موظف اند قوانین اسلام را در جامعه پیاده کنند. طلاب نیز باید در رساندن احکام اسلام به جهان تلاش نمایند.

حجت الاسلام یعقوبیان با اشاره به ضرورت معرفی اهل بیت (علیهم السلام) به اهل عالم، تصریح کرد: حوزه های علمیه و طلاب باید اهل بیت (ع) را به جهان معرفی نموده و حق و باطل را در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تبیین نمایند.

وی خاطر نشان کرد: از آن جا که حوزه کارخانه انسان سازی است و انسان تنها در نتیجه اعتقاد به مذهب تشیع و در مکتب اهل بیت (ع) به فعلیت واقعی خویش می رسد، لذا باید با مطالعه و عمل نمودن به شش علم عرفان نظری، عرفان عملی، سیر و سلوک، موعظه و نصیحت، آداب و اخلاق زمینه دست یابی به معرفت الله و معرفت ائمه(ع) را در خود فراهم نماید.

 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha