شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی - حوزه مازندران

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تببین فلسفه غدیر و درک عمیق از پیام این واقعه تاکید کرد و افزود: پرداختن به مفهوم ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و نیز اثبات بطلان سفسطه جدایی دین از سیاست، چراغی فراروی جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، امیرالمومنین(ع) را مظهر عدالت در جهان دانست و افزود: استکبار جهانی بدلیل مخالفت با عدالت با اشاعه فرهنگ علوی نیز دشمنی می کند.

وی با بیان این‌که مبنای حکومت علوی برپایه عدالت است، اظهارداشت: برای تشکیل حکومت ولایی در جامعه باید بسیاری از مسائل همچون بی عدالتی برچیده شود.

معاون حوزه علمیه مازندران با تاکید براین‌که حاکمان ظلم و جور مخالف عدالت و ولایت هستند، گفت: امروز سردمداران جهان بیشتر از آن که عدالت محور باشند، حکومت محور هستند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این‌که معرفی امام علی(ع) به دنیا، مساوی با گسترش عدالت است، بیان کرد: با نشر فرهنگ علوی و سیره ائمه اطهار(ع) دکان بسیاری از حاکمان جهان بسته خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه ذی الحجه را از ماه های بزرگ مسلمانان برشمرد وافزود: پیامبران الهی هر یک زمینه ساز دین کامل بودند و در این ماه دین الهی به کمال خود رسید.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این‌که پس از انقلاب اسلامی مراسم مذهبی در جامعه گسترش پیدا کرد، گفت: قبل از انقلاب کمتر به مسائل مذهبی توجه می شد و جامعه در خفقان بسر می برد.

معاون حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تببین فلسفه غدیر و درک عمیق از پیام این واقعه تاکید کرد و افزود: پرداختن به مفهوم ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و نیز اثبات بطلان جدایی دین از سیاست، چراغی فراروی جامعه اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر لزوم شناساندن رسالت غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت علی(ع) همچون ستاره ای درخشان در آسمان بود که نماد قرآن مجسم و همه کمالاتی که بشریت همواره در آرزوی آن بود، محسوب می شود.

وی با اشاره به دوران غربت امیرالمومنین حضرت علی(ع) تصریح کرد: امروز خرسندیم در کشوری زندگی می کنیم که نور ولایت و امامت و اندیشه سیاسی، دینی، الهی و معرفتی مولا علی (ع) را دنبال می کند.

معاون حوزه علمیه مازندران، دهه امامت و ولایت را فرصتی ارزشمند برای تببین فلسفه غدیر و پیام غدیر عنوان کرد و افزود: باید در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و توسعه آموزه های علوی و تشریح فضایل امیرالمومنین علی (ع) تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha