پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عید غدیر

حوزه/نهمین اجلاسیه سالانه غدیر، با پیام ‌آیت الله العظمی سبحانی، در هتل الغدیر مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نهمین اجلاسیه سالانه بزرگداشت غدیر  با قرائت پیام حضرت آیت الله سبحانی توسط فرزند ایشان، شب گذشته در هتل الغدیر مشهد آغاز به کار کرد.

 هادی وکیلی، دبیر علمی نهمین اجلاسیه غدیر، در آیین افتتاحیه اجلاس، به تجربه موفق و درخشان حاصل از برگزاری هشت دوره از اجلاسیه غدیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طول سال کمتر از حد انتظار شاهد برگزاری اجلاس های علمی، پژوهشی و ترویجی، تبلیغی در کشورمان هستیم.

وی، نهمین دوره از این اجلاسیه را کنفرانس علمی با رویکرد پژوهشی دانست که کارکرد فرهنگی، ترویجی دارد و تصریح کرد: بهترین گونه های تبلیغی، دعوت متکی بر حکمت است که این حکمت جز از راه تبادل نظر علمی و تدبر در ادبیات و عبارات مکتب وحی حاصل نمی شود.

دبیر علمی نهمین اجلاسیه غدیر با اشاره به این که امسال اساتید در محتواهای تازه و بروز دست به گفتگو و تبادل نظر می زنند، تفاوت محتوا حتی در صورت مشابهت عناوین را از خصیصه های همایش عنوان و خاطر نشان کرد: هر سال در این اجلاس نتایج تازه ترین پژوهش ها در خصوص غدیر ارائه می شود که محتوای تکراری در آن نیامده است.

وکیلی با اشاره به قرائت پیام حضرات آیات سبحانی و صافی گلپایگانی در این اجلاس، گفت: در این برنامه اساتیدی همچون آیت الله سیدان، آیت الله سیدعلی میلانی و حجج اسلام والمسلمین حسن ضیاء توحیدی، نجم الدین طبسی، مهدی میرباقری، حسینی فقیه، بنی هاشمی، علی الشیخ و همچنین عصام العماد پیرامون موضوعات دکترین نصب وصایت در منابع عامه، شاخصه های اوصیای پیامبر(ص)در ادیان آسمانی، پیوند غدیر و مهدویت، امامت به عنوان حق و منصب الهی و استبصار به ایراد سخن می پردازند.

وی، برگزاری کارگاه برای روحانیون و طلاب را از تفاوت های این اجلاس با سال های پیشین آن دانست و نسبت به اثرگذار بودن آنها برای روحانیون اظهار امیدواری کرد.

دبیر علمی نهمین اجلاسیه غدیر مجرای ورود به توحید، نبوت و امامت دانست و بيان كرد: تاکیدمان بر تبیین هر ساله معارف غدیر به آن دلیل است که امامت و ولایت به عنوان شاخص ترین کلید واژه های مکتب وحی باید برای بشریت مورد فهم و درک قرار گیرند.

وکیلی، غدیر را مساله تعیین سرنوشت و هدایت بشریت خواند که این طرح هدایت، جز در مکتب اسلام و اهل بیت(ع) تحقق نمی یابد و یادآور شد: بدون شک در شرایطی که درک درستی از امامت و ولایت نداشته باشیم نمی توانیم جبهه حق را به درستی تبیین کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha