شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین معلمی، نماینده خبرگان رهبری

حوزه/ حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: طلاب باید در راه کسب دانش به دنبال عبودیت و بندگی خدا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین معلمی، موسس مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء (س) قائمشهر در جمع طلاب این مدرسه بیان کرد: علم نورانیتی است که خدا به قلب هر کسی که بخواهد می افکند و شما طلاب که در طلب دانش بوده و این نور در دلهای شما قرار گرفته است، باید اول عبودیت و بندگی خدا را پیشه کنید.

وی افزود: خداوند مرگ و زندگی را آفرید تا انسان را بیازماید؛ کسی به رستگاری می رسد که نفس خود را پاکیزه نگه دارد؛ دنیا شبیه مدرسه و فضای درس است، عده ای درست استفاده می کنند و عده ای استفاده نمی کنند. در پایان آن که زحمت کشیده نتیجه  قطعا می گیرد.

عضو خبرگان رهبری اظهارکرد: خداوند راه را به انسان نشان داده است؛ لذا انسان می تواند شاکر باشد یا اینکه کفران نماید. خداوند رحمان بخشنده است و آئین خدا ضامن سلامت و سعادت و عاقبت به خیری انسان است.

وی با اشاره به حدیثی از  امام باقر(ع) اعلام کرد: با توجه به فرمایش این  امام همام اگر همه اهل عالم متفق شوند و از تو تعریف کنند، مغرور نشو و اگر همه اهل عالم تورا تکذیب کنند مایوس نشو، باید طلاب در راه تحصیل علم خود را مصون از این تعریف و تکذیبها  نگه دارند.

 313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha