پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر گفت: حوزه های علمیه متولی اصلی پاسخ به سئوالات و شبهات هستند و نباید در این زمینه کم کاری صورت گیرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی مهر، امروز در همایش "وحدت و بصیرت غدیر"، در مسجدجامع کبیر یزد، در جمع روحانیون و طلاب یزدی گفت: در غدیر خم امیرمومنان حضرت علی(ع) توسط پیامبر اکرم(ص) به طور رسمی در حضور نزدیک به 100هزار نفری به مردم معرفی شد تا جای هیچ شک و شبهه ای نباشد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه خاطر نشان کرد: با خواندن خطبه توسط پیامبر(ص) تمام جمعیت با حضرت علی (ع) بیعت کردند، ولی عده ای دنیا طلب قضیه تخریب آن حضرت را شروع کردند.

وی در ادامه با اشاره به این که مرکز مطالعات و پاسخگویی حوزه به شبهات در سال 1379 با تصویب شورای عالی حوزه تاسیس شد، افزود: پاسخگویی متقن و مستدل به شبهات موجود در جامعه اصلی ترین هدف از تاسیس این مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر خاطر نشان کرد: پاسخگویی به شبهات و سئوالات مردم در حوزه دین و معارف دینی کار حوزه علمیه است و مردم نیز برای گرفتن پاسخ خود باید به جای قابل اعتماد مراجعه کنند.

وی در خصوص شرایط طلاب در پاسخگویی به شبهات، گفت: حوزه های علمیه متولی اصلی پاسخ  به سئوالات و شبهات هستند و نباید در این زمینه کم کاری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر یادآور شد: امروزه چه بخواهیم و چه نخواهیم با شبهات مختلفی روبه رو هستیم و طلاب و روحانیون در هنگام پاسخگویی به شبهات باید سعه صدر داشته باشند و با متانت به سئوالات مردم پاسخ دهند.

وی در پایان تصریح کرد: در پاسخ به شبهه ابتدا باید کانون شبهه شناسایی شود و باید دید که شبهه گر به دنبال تخریب چه مسئله ای است، مرحله بعد روش شناسایی شبهه است یعنی باید دید که از چه ابزار و روشی برای ایجاد شبهه استفاده کرده است و نهایتاً باید با شناختن کامل شبهه پاسخ کامل و دقیقی به آن بدهیم.313/23

برپایه این گزارش، تلاوت قرآن کریم، اجرای تواشیح گروه کوثر ولایت، مولودی خوانی حجت الاسلام اولیانژاد، تقدیر از برگزیدگان مسابقه "حفظ زیارت حضرت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر خم" از برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha