جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اختتامیه نمایشگاه تابستانی هنر اسلامی در انگلستان

حوزه/ در نمایشگاه هنر اسلامی در موزه باکس کانتی به علاوه آثار هنر سنتی اسلامی، فرصتی برای حضور بازدیدکنندگان در خلق ادبیات اسلامی، شعر، سرامیک، نقاشی و خوشنویسی نیز ایجاد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نمایشگاه هنر اسلامی در موزه باکس کانتی در شهر باکینگهامشر در انگلستان روز گذشته به پایان رسید. این نمایشگاه هنر اسلامی از آغاز تابستان مشغول فعالیت بوده است و در این زمان تقریبا 9 هزار بازدیدکننده داشته است.

در این نمایشگاه به علاوه نمایش آثار هنر سنتی، گردهماییهایی نیز برگزار شده و فرصتی برای حضور بازدیدکنندگان در خلق ادبیات اسلامی، شعر، سرامیک، نقاشی و خوش نویسی نیز ایجاد شد.

مجموعه آثار به نمایش گذاشته در این موزه، از موزههای مختلفی چون موزه بریتانیا، موزه هورنیمن لندن و آقای رضوان بیگ، یک کلکسیونر خصوصی گرفته شده بودند.

ریچارد دپیر مدیر موزه در این باره گفت: بازدیدکنندگان موزه هر روز نسبت به گذشته جوانتر میشوند و در مقایسه با تقسیمبندیهای قومیتی ما در طول 2 سال گذشته تنوع جمعیتی بیشتری را دربرگرفتهاند. به طوری که در حال حاضر یک ششم جمعیت بازدیدکنندگان این نمایشگاه را افراد با پیشینههای اسلامی تشکیل میدهند.

دپیر در ادامه گفت: مسلمانان اکنون 7 درصد جمعیت جامعه شهر باکینگهامشر را تشکیل میدهند و ما به همین جهت قصد داریم از این پس فعالیتهای بیشتری برای تعامل با اعضای جامعه اسلامی داشته باشیم و برنامههای جدید بزرگتری برای جوامع گستردهتر توسعه دهیم. ما بسیار خوش شانس بودهایم که در راه اندازی این نمایشگاه آثار هنری در اختیار ما قرار گرفت و ما قصد داریم از این پس هر ساله برنامههای دیگری داشته و تعامل با جامعه اسلامی را ادامه ادامه دهیم.

فراموش نکنیم در حال حاضر قرار دادن بحران خاورمیانه در پس زمینه 1 هزار و 300 سال تمدن اسلامی و سهم آن در توسعه فرهنگ جهانی بیش از هر زمان دیگری لازم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha