جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ رئیس آکادمی علوم اسلامی بیان کرد: اگر کسی به امام (ع)رسید و انوار امام در وجود او تجلی کرد وارد وادی ایمان شده است؛ هر انسانی به اندازه ای که از معرفت و ولایت امام درک پیدا می کند به درجات توحید می رسد؛ درجات بهشت با درجات آیات قرآن و امام هماهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در اولین شب از مراسم هیئت فاطمیون در دهه اول محرم در مدرسه فیضیه گفت: جبهه کفر و ایمان دو جبهه تاریخی هستند که روایات ما نیز از این جنگ و جدال خبرداده اند؛ قرآن نیز در آیات خود به ویژگی های این دو جبهه اشاره می کند.

وی افزود: در روایات تفسیری ذیل آیه «وَیل‌ٌ لِکُل‌ِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» بیان شده است که ویل متوجه به کسانی است که نسبت به پیامبر و اهل بیت(ع) همز ولمز می کنند نه فقط کسانی که مردم عادی را مسخره می کنند.

استاد حوزه بیان کرد: اگر انسان به آیات قرآن با این دید تفسیری نگاه نکند شاید چیزی از قرآن متوجه نشود؛ اهل بیت(ع) باطن قرآن هستند؛ همه انسان ها باید در مسیر ائمه نور باشند تا در مسیر جدال با ائمه کفر به پیروزی برسند.

مدیرآکادمی علوم اسلامی گفت: برای کافران سلسله های برافروخته ای وجود دارد و بدترین عذاب از آن کسانی است که خداوند راه به سوی امام را برای آنها مشخص کرده است ولی آنها از این مسیر روی گردان هستند و به راه دیگری می روند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: کفر مجسم در عالم، اولیای کفر هستند و ائمه محور و تجسم توحید در عالم هستند؛ ائمه رکن توحید و عمود دین هستند؛ نسبت امام با دین در زیارات و روایات بیان شده است که این نسبت نسبت عمود دین بودن است.

وی عنوان کرد: اگر کسی به امام رسید و انوار امام در وجود او تجلی کرد وارد وادی ایمان شده اند؛ هر انسانی به اندازه ای که از معرفت و ولایت امام درک پیدا می کند به درجات توحید می رسد؛ درجات بهشت با درجات آیات امام و قرآن هماهنگ است.

وی افزود: دسته بندی مردم از نظر قرآن کریم شامل مومنین، کافرین و منافقین هستند که مومنین کسانی هستند که حول محور امام حرکت می کنند و دو دسته دیگر کسانی هستند که از محور ایمانی خارج شده اند.

استاد حوزه بیان کرد: در آخرت زمانی که افرادی که از جهنم با ابزاری چون عذاب و شفاعت خارج می شوند و با پاکی وارد بهشت می شوند درهای جهنم بسته می شود و درهای بهشت و جهنم تا ابد بسته می شوند ولی در دار دنیا این گونه نیست و مومنین وکفار آمیختگی و معاشرت دارند؛ این داد و ستد آثار بسیاری دارد که در هم تاثیر می گذارند.

مدیرآکادمی علوم اسلامی گفت: مستکبران در بسط تمدن جهانی خود همه شئون مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قراردادند؛ این کار باعث شد که همه مردم شبیه غربیان خانه می سازند و غذا می خورند و زندگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: در این معاشرت ها گروهی بودند که هیچگاه با این کفار نیامیختند که اولین گروه از این انسان ها، پیامبران الهی بودند؛ این جریان در نهایت به یک تفکیک ختم می شود و خداوند متعال این دو جبهه را از هم جدا می کند و در ادامه نیز این دو جریان در دو جبهه به خلوص می رسند.

وی عنوان کرد: در روایات بیان شده است که مومنان در فتنه های دنیا به رغم تحمل همه سختی ها نمی تواند در نهایت رضایت قرار گیرد ولی این رضایت در جنت رضوان و پس از زمانی که در جنات عدن حضور یافت حاصل می شود؛ در همین روایات بیان شده است که شیعیان امام معصوم تنها کسانی هستند که به این مقام می رسند.

وی افزود: هر کسی که از پیامبر فاصله گرفته است در حقیقت از امام فاصله گرفته است واز آنجایی که تاکید شده است که امام علی(ع) جان پیامبر است پس تمام آثاری که برای پیامبر وارد شده است برای امام نیز وارد شده است؛ شئونات ائمه ذیل شئون پیامبر است.

استاد حوزه بیان کرد: در عاشورا این تفکیک خودنمایی می کند؛ در عاشورا اصحاب امام حسین(ع) به اوج اخلاص در نیکی و نور می رسند و اصحاب یزید و شمر نیز اصحاب شر البریه می شوند.

مدیرآکادمی علوم اسلامی گفت: اولیای طاغوت اجازه وسوسه دارند ولی اجازه تسط ندارند؛ این تسلط زمانی ایجاد می شود که انسان تحت ولایت شیاطین قرار گرفت و وسوسه آنها را پاسخ گفت؛ زمانی که این وسوسه پاسخ داده شد تسلط نیز به شکل طبیعی شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: ائمه صاحب ملک کبیر هستند یعنی ملک نیز بدون اذن حضرات در آن حضور نمی یابد؛ در آخرت تمام محیط آخرت محیط نعیم است که محیط مومنان الهی است؛ کسانی می توانند در دنیا در ملک محیط نعیم آخرت قرار گیرند که در دنیا وارد ملک کبیر ائمه شویم.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل غیبت به این دلیل است که باید جبهه یاران امام به حدی از خلوص برسد که دیگری کسی از این جبهه خارج نشود؛ مردم در این سالها به ابتئلاتی دچار می شوند تا خلوص آنها مشخص شود؛ جریان آمیختگی و تفکیک دو جبهه حق و باطل درسوره بینه به خوبی اشاره شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha