پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام میرباقری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: حوزه ای که تبلیغ، جهاد و پژوهش آن بر اساس میعار های اسلامی نباشد آن حوزه انقلابی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین میر باقری  عصر امروز دراولین همایش طلاب غیر حضوری جامعه الزهراء که با موضوع سبک زندگی طلبه طراز انقلاب اسلامی در تالار بیداری اسلامی این جامعه  در قم برگزارشد گفت: بعضی ها  معتقدند هر انقلابی که اتفاق می افتد انگیزه آن مادی است و ریشه در جامعه آن دارد و انقلاب اسلامی یک حرکتی  در دموکراسی شدن جهان است.  
وی بیان داشت: خیلی ها معتقدند که انقلاب اسلامی چیزی در عرض جریان تکامل نیست و بعضی ها معتقدند بر اساس تفکر تاریخ بشر دو نوع جریان است حق و باطل. که یکی نورانی و دیگری ظلمانی است.و این دو جریان درگیر با شکست جبهه باطل به پیروزی حق منجر می شود.
 رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ابراز داشت: محور اصلی تاریخ درگیر شدن جبهه حق و باطل است این تحلیل مبتنی بر ارزشهای الهی است در اینجا اندیشه ای پیدا شده به نام اندیشه جامعه عصر ظهور  و انقلاب جوشش عظمیم معنوی است در مسیر عصر ظهور این اندیشه امام راحل است که انقلاب سه قدم تحول در مقایس دنیای اسلامی و جهان و تحول در مدیریت باید بردارد.
حجت الاسلام و المسلمین میر باقری افزود: یک رویکرد دیگر هم هست می گوید انقلاب اسلامی حرکتی برای  رسیدن مادی است منتها با اصلاحاتی، طرفداران این نظریه دنبال مدرنیته اخلاقی هستند و می خواهند ژاپن اسلامی درست کنند. این تفکر واقعا بحران دنیای فرهنگ اسلامی است.
وی بیان داشت: این تفکرات وقتی در کنار هم قرار می دهیم به این نتیجه می رسیم که جریان تجدد یک جریان پیچیده است و انقلاب صنعتی و فرهنگی به نفع مادی به دنبال آن است.  
 رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: بعضی ها  معتقدند اگر انقلاب و کشور بخواهد به سمت مادی گرایی حرکت کند باید به سمتی که آنها می گویند حرکت کند یعنی برای اینکه کشور پیشرفت اقتصادی کند ناچار است به الزاماتی که کشورهای پیشرفته و صنعتی دارد ملتزم شود و از فرهنگ خود دست بردارد.
حجت الاسلام و المسلمین میر باقری عنوان کرد: آنها بر این باورند که برای اینکه به توسعه اقتصادی برسیم باید از آرمانهای ارزشی و انقلاب و قانون اساسی خود دست برداریم واقیعیت این است اگر نظام جمهوری اسلامی بخواهد به صنعت و پیشرفت برسد نمی تواند با اسلامی بودن هماهنگ باشد و به این توسعه هم برسد باید از اسلامیت خود دست بردارد و برای پیشرفت و تحول چاره ای جزء این ندارد.
وی بیان داشت: توسعه غربی یک توسعه به هم پیوسته اومانیزمی است. در فرهنگ توسعه فرقی بین مرد و زن نیست باید تحول ایجاد شود تا توسعه صورت گیرد باید عواطف انسانی تبدیل به ثروت شود و این است که  عواطف با ارزش می شود.
 رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: به هرحال انقلاب که  مبتنی برارزشهای دینی و اسلامی است ودارای برنامه وسیع است با چالش بزرگ  در دنیا و عصر مدرنیته روبرو است که هر کدام بر این اعتقادند انقلاب برای پیشرفت و توسعه باید به سمت مادی گرای حرکت کند.
حجت الاسلام المسلمین میر باقری عنوان کرد: یک تفکراین است اگر انقلاب و ایران می خواهد پیشرفت کند باید نظم جهان را بپذیرد و به سمت تعامل با آنها پیش برود چون کدخدای جهان آنها هستند؛ اگر این تفکر در جامعه  حاکم شود چیزی از انقلاب اسلامی باقی نخواهد ماند و این همان مسئله ای بود که رهبر انقلاب احساس خطر کرد و تذکر دادند و بیان داشتند اگر قرار باشد به  اسلام عمل نکنیم و قوانین آنها عمل کنیم پس چرا انقلاب بر مبنای ارزشهای اسلامی کردیم.
وی بیان داشت: متاسفانه حتی در درون کشور بعضی خواهان این نوع تفکر هستند و برای اثبات حرف خود از امام راحل نیز دلیل می آورند که امام به دنبال تحول بودند.
حجت الاسلام المسلمین میر باقری عنوان کرد: توسعه یافتگی با فرهنگ اسلامی ارتباط دارد فرهنگ با توسعه هم خوانی ندارد.     
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: اصلی ترین چالش توسعه غربی و توسعه گرا هستند و هدف آنها هم مشخص است آنها می خواهند استقلال را از بین ببرند و جریان مشاع درست کنند و می خواهند مرزها را بردارند این دست برداشتن از استقلال فرهنگ اسلامی است نه توسعه طلبی.
حجت الاسلام والمسلمین میر باقری عنوان کرد: بهر حال جامعه اسلامی  برای  اسلامی بودن چاره ای ندارد حرکت  به سمت تمدن اسلامی کند با  خصوصیت سبک زندگی و الگو سازی اسلامی .  
وی بیان داشت: حوزه انقلابی حوزه ای است که حکومت دینی را می فهمد آموزش و تحقیق  و تبلیغ را به شدت دنبال می کند و تن به تمدن غرب نمی دهد. حوزه انقلابی با اباحه گری و اشاعه الگوی غرب مبارزه می کند.
حجت الاسلام  والمسلمین میر باقری عنوان کرد: حوزه انقلاب حوزه ای است که رقیب خود را می شناسد، کفر را می شناسد، در مقابل الحاد و فتنه و تفکرات زشت و غلط آنها  موضع گیری می کند و نفرت و برائت به بدیها و بی ارزشیها می کند .
استاد حوزه  در پایان عنوان کرد: حوزه ای که تبلیغ، جهاد و پژوهش آن بر اساس میعار های اسلامی نباشد آن حوزه انقلابی نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha