پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آئین باشکوه تعویض پرچم حرم مطهر امام حسین(ع)

حوزه / مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، شب گذشته با حضور هزاران زائر حرم حسینی و عباسی در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از شفقنا، مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، شب گذشته با حضور هزاران زائر حرم حسینی و عباسی در کربلای معلی برگزار شد.

این مراسم  پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد و شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی و متولی شرعی حرم مطهر امام حسین(ع)، «سید جعفر الموسوی»، تولیت آستان مقدس حسینی و «سید علاء الموسوی»، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

زائران حاضر در این مراسم شعارهای «لبیک یا حسین» و شعارهایی در حمایت از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی سر دادند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی ضمن سخنانی در این مراسم گفت: این پرچمی که بر قبر سیدالشهداء (ع) به اهتزاز درمی‌آید، نماد ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است که امام حسین (ع) آن را در سرزمین آبا و اجدادی متبلور کرده و عهدی از سوی رسول الله(ص) به امام علی(ع) است.

وی افزود: بر همین زمینی که ایستاده‌اید، امام سجاد(ع) به مکان ذبح پدرش امام حسین(علیه السلام) نگاه می‌کرد. تیرها امام حسین(ع) را در این مکان مقدس هدف گرفت و تیری به پیشانی نورانی‌اش که با نور امامت می‌درخشید، اصابت کرد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی خطاب به حاضران با تأکید بر اینکه باید در صبر و اخلاص همانند امام حسین(ع) باشید، ادامه داد: با این پرچم تجدید غم می‌کنیم و دوباره پیمان می‌بندیم که با تو هستیم و در شهادت و  عزت و بزرگی از تو پیروی می‌کنیم. قهرمانان عراق مصمم هستند که جهاد را ادامه دهند و ذره‌ای از خاک عراق را نگذارند به دست تروریسم داعشی آلوده بماند.

متولی شرعی حرم مطهر امام حسین(ع) بر لزوم یادآوری و تجلیل از خانواده‌های شهدا تأکید کرد و گفت: اگر فتوای مرجعیت عالی نبود، قطعا داعش، بغداد و تمامی خاک عراق را آلوده می‌کرد. ما خواستار مستندسازی قهرمانی‌های مجاهدین هستیم و نباید جانبازانی را که مقدسات و آبروی ما را حفظ کردند، فراموش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha