جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ شیخ کربلایی گفت: جهان نیازمند درک معنای زیارت اربعین است و اینکه بداند چرا شیعه در مناسبت های مرتبط با امام حسین(ع) این گونه به جوش و خروش می آید؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی روز شنبه در همایش زیارت اربعین در کربلا گفت: جهان نیازمند درک معنای زیارت اربعین است و اینکه بداند چرا شیعه در مناسبت های مرتبط با امام حسین(ع) این گونه به جوش و خروش می آید؟

وی افزود: رسانه ها باید برای افکار عمومی جهان این تصاویر و صحنه های نشان دهنده دوستی و محبت و سرسپردگی به امام حسین(ع) را در زیارت اربعین توضیح دهند.

لازم به ذکر است کنفرانس زیارت اربعین از روز گذشته به مدت دو روز در حرم مطهر امام حسین(ع) آغاز شده و رسانه های مختلف محلی و بین المللی در آن حضور دارند.

از سوی دیگر افضل الشامی عضو شورای مدیریت آستان مقدس علوی گفت: یکی از ویژگی های زیارت اربعین در مقایسه با زیارت های دیگر امام حسین(ع) این است که که زیارت اربعین یک اقدام عاطفی برای همدردی با مصیبت اسیران کاروان سیدالشهدا است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند زیارت اربعین یک جنبش اصلاحی جاودانه است که تا روز قیامت زنده می ماند و یک موسم فرهنگی بزرگ و سرشار از مبانی و ارزش های اسلامی و انسانی است.

شرکت کنندگان در کنفرانس همچنین خواستار انجام تحقیقاتی درباره میران تاثیرگذاری زیارت اربعین در جامعه شدند و از مسئولان آستان مقدس حسینی خواستند از تکنولوژی های جدید برای رصد تعداد زائران اربعین استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha