چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ شیخ کربلایی گفت: از بین بردن تروریست های داعش به معنای پایان یافتن کار ما نیست و ما باید به فکر از بین بردن ریشه های فکری افراط باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته اولین کنفرانس رسانه بین الملل با توسط آستان مقدس حسینی و با حضور شخصیت های مذاهب و گروه های مختلف داخل و خارج عراق در کربلا برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در سخنان خود در این کنفرانس گفت: از بین بردن تروریست های داعش به معنای پایان یافتن کار ما نیست و ما باید به فکر از بین بردن ریشه های فکری افراط باشیم و در این راه نیازمند همکاری های منطقه ای و بین المللی هستیم.

وی افزود: مردم عراق تا کنون خون ها و هزینه های زیادی پرداخت کرده اند که اگر این هزینه ها در راه توسعه و پیشرفت عراق خرج می شد تا کنون عراق به شکوفایی رسیده بود.

تولیت آستان مقدس حسینی ادامه داد: داعش به کشتار شهروندان بی گناه عراق بسنده نکرد، بلکه حتی تلاش کرد تمدن بشریت و تاریخ عراق را نیز نابود کند و در این راه به اماکن مقدس مربوط به تمام ادیان و آثار کهن موجود در عراق حمله کرد و این جنایت نشان دهنده میزان انحراف تروریست ها می باشد.

شیخ کربلایی در ادامه با اشاره به ضرورت همسو شدن تلاش ها برای متوقف ساختن افراطی گری و ریشه های فکری و فرهنگی آن تاکید کرد: ما نیازمند تمرکز بر جنبه های فکری، فرهنگی و رسانه ای هستیم تا بتوانیم انحرف و گمراهی تروریست ها را به تمام مردم از جمله کودکان نشان دهیم و در این زمینه روحانیون و اهالی فکر و فرهنگ باید واقعیت ها را برای مردم بازگو کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha