پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ کربلایی

حوزه/ شیخ کربلایی گفت: اگر شهدا نبودند، به نوامیس و مقدسات عراق اهانت می شد و مراقد مقدس عراق به قدم های ناپاک تروریست ها آلوده می شد و این دردناک ترین تصویری است که ما می توانیم تصور کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی روز دوشنبه در سخنان خود در جشنواره دومین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی در صحن مطهر امام حسین علیه السلام گفت: اگر شهدا نبودند، به نوامیس و مقدسات عراق اهانت می شد و مراقد مقدس عراق به قدم های ناپاک تروریست ها آلوده می شد و این دردناک ترین تصویری است که ما می توانیم تصور کنیم.

وی افزود: مادران و پدران شهدا با شهادت فرزندان خود در راه خدا مدال بزرگی دریافت کردند و به توفیق عظیمی دست یافتند.

کربلایی ادامه داد: جدایی پدران و مادران از فرزندان شهید خود یک جدایی موقت است و شما به زودی با فرزندان خود در بهترین حالت ها ملاقات خواهید کرد و اگر پرده ها از چشمان شما کنار می رفت، می دیدید که فرزندان شما در چه سعادتی هستند.

وی ادامه داد: خانواده های شهدا باید به فداکاری و ایثار فرزندان خود در راه حفظ مقدسات افتخار کنند. شما در روز قیامت به شهدای خود افتخار خواهید کرد و این شهدا در آن روز شفیعان شما خواهند بود و این سعادت بزرگی است که خانواده های شهدا از آن بهره مند می شوند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدا است که ما امروز با عزت و کرامت و امنیت زندگی می کنیم و مقدسات و نوامیس ما در امان هستند و از این رو انسان نباید به خاطر شهادت این قهرمانان اندوهگین باشد.

وی افزود: شهید هم اکنون به واسطه برخورداری از نعمت های الهی و بهشت خوشحال و شاد است و شهدا اکنون از حال ما آگاه هستند، اما ما این را نمی دانیم و احساس نمی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha