جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرجعیت دینی نجف اشرف در هزار سال

حوزه/ کتاب "المرجعية الدینیة العلیا فی النجف الاشرف مسیرة ألف عام" (مرجعیتی دینی نجف اشرف در طول هزار سال) اثر محمد حسین علی الصغیر توسط مرکز پژوهش های کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، کتابی با عنوان "المرجعية الدینیة العلیا فی النجف الاشرف مسیرة ألف عام" (مرجعیتی دینی نجف اشرف در طول هزار سال) اثر محمد حسین علی الصغیر توسط مرکز پژوهش های کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی منتشر شد.

محمد حسین صغیر از اساتید برجسته تاریخ در دانشگاه کوفه است و آثار وی جایگاه ممتازی در نجف و حتی نزد علما دارد.

 

مؤلف درفصل اول این کتاب که شامل 338 صفحه و در سه فصل تنظیم شده است  به بحث مرجعیت نزد امامیه و تاریخ تاسیس مرجعیت و هجرت شیخ طوسی به نجف اشرف در سال 448 هجری و سپس مبارزه مرجعیت شیعه در طول قرن ها پرداخته است.

اما فصل دوم کتاب با عنوان دوره های مرجعیت اعلا در نجف می باشد که خود شامل پنج بخش می باشد و بیانگر استمرار و حیات دائمی حوزه نجف اشرف و علمای این حوزه علمیه می باشد.

مؤلف در این کتاب اعلام و شخصیت های برجسته قرن دهم هجری از جمله محقق کرکی و ابراهیم القطیفی و مقدس اردبیلی را معرفی می کند و سرانجام فصل پایانی کتاب نیز شامل مجموعه ای از اشعار و قصائد در رثاء مراجع و علما می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha