پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع خلاقیّت کودکانه

حوزه/ نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع « خلاقیّت کودکانه » پس از یک هفته استقبال بی نظیرهنردوستان قمی در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری نمایشگاه « خلاقیّت کودکانه » در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: ذهن کودک و نوجوان سرشار از احساس، خیال و الهام است که اگر با خلاقیت و ابتکار آمیخته شود بدون تردید نتایج تازه و جذابی را رقم خواهد زد.

سیده فائزه فقیه موسوی افزود: خلاقیّت از مهم ترین اصولی است که باید در تربیت کودکان مورد توجه قرار گیرد، یکی از راه های پرورش خلاقیّت، انجام کارهای هنری ازجمله نقاشی توسط کودک و نوجوان است بطوریکه ابتدا هنر آموزان  را با رنگ و احساسی که هر رنگ می دهد آشنا کردم وسپس با  آزاد گذاشتنشان در نوع نقاشی برای بیان احساسشان زمینه را فراهم کرده تا کاری کاملا خلاّق به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه تمام این 60 اثر خلاقّانه زائیده ی ذهن آن ها و بدون الگو برداری از جایی بوده است، ادامه داد: مهم ترین مزیت این نوع کارها این است که کودکان  با آثارشان کاملا ارتباط حسی برقرار می کنند و می توانند آنها را تعبیر و تفسیر کنند.

خانم موسوی گفت: بازدید از نمایشگاه بی نظیر بود بطوریکه مراکز و موسسات فرهنگی متعددی به منظور ایجاد این نوع نگرش در بارورساختن ایده، خلاقیّت و ابتکار کودکان تحت پوشش خود در طول هفته در محل نمایشگاه حاضر می شدند.

مسئول برگزاری نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه که در نوع خودش اولین تجربه بود آثار کودکانی از جمله؛ سید امیر حسین حسینی 10 ساله، سید امیر حسن فقیه موسوی 10 ساله، سید محمد مهدی مرتضوی 10 ساله، سبحان کاشانیان 10 ساله، امیر رضا خبری 10 ساله و سیدعلی فقیه موسوی 14 ساله به نمایش گذاشته شد.

لازم به ذکر است، سیده فائزه فقیه موسوی از سال 1375 فعالیت هنری خود را زیر نظر اساتید مجرب به صورت تخصصی آغاز کرده و در طول سال‌های گذشته با فراگیری سبک‌های مختلف نقاشی و آشنایی با تکنیک‌های هنری به خلق اثر پرداخته است، وی همچنین سابقه ارائه آثار در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی در قم و تهران را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha