جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 امام حسین (ع)

حوزه/ پیرنقیب الرحمان گفت: جان فشانی حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش ایشان در روز عاشورا در تاریخ بشریت بی‌نظیر است. این از خودگذشتگیِ بی‌همتا به اسلام حیات دوباره‌ای بخشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thenews.com، همایش پیغام حضرت امام حسین (ع)،  در مسجد عیدگاه شریف، واقع در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

در این گردهمایی عده‌ای از روحانیون و سیاستمداران شهر راولپندی پاکستان حضور داشتند و پیرنقیب الرحمان، یکی از روحانیون برجسته و شخصیت‌های معنوی پاکستان، از تلاش‌های انجام شده برای حفظ صلح و امنیت در ایام عزاداری، خصوصا دهه نخست محرم ابراز خرسندی کرد.

او خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم با عنوان «پیغام حضرت امام حسین (ع)» و به هدف بزرگداشت جان فشانی خارق‌العاده حضرت امام حسین (ع) برگزار شده بود گفت: پس از سال‌ها خونریزی و تروریسم در پاکستان، گذراندن مسالمت‌آمیز دهه نخست محرم تا عاشورا دستآورد باارزشی است. حضرت محمد (ص) پیام آور صلح و مایه برکت برای تمامی بشریت محسوب می‌شود. حضرت محمد (ص) راه به سوی حقیقت و هدایت مردم را روشن کرده که نه تنها صلح، بلکه آرامش و رفاه را در زندگی دنیا و آخرت به ارمغان آورده است.

الرحمان در ادامه گفت: جان فشانی حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش ایشان در روز عاشورا در تاریخ بشریت بی‌نضیر است. این از خودگذشتگی بی‌همتا به اسلام حیات دوباره‌ای بخشیده و منبع جاویدان الهام برای تمامی راستگویان در سرتاسر جهان و نسل‌های آینده می‌باشد.

الرحمان در ضمن دعا برای کشور پاکستان، ابراز امیدواری کرد روزی فرا رسد که مردم این کشور بتوانند با چالش‌های مختلفی که به نام اسلام با آن‌ها روبرو شده‌اند غلبه کنند. او برای صلح و رونق در این کشور دست به دعا برد و گفت: اتحاد امت اسلامی ضرورتی است که تمام مسلمانان در سرتاسر دنیا باید آن را درک کنند. چراکه اسلام دین صلح، انسانیت و رفاه برای تمام بشریت محسوب می‌شود.

صاحب‌زاد پیر حسن حساب الرحمان نیز از دیگر علمای پاکستانی در این همایش گفت: عشق به حضرت محمد (ص) و اهل بیت ایشان، نمونه حقیقی ایمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha