چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برگزاری همایش «مسائل معاصر جوامع اسلامی» در لاهور

حوزه/همایش دو روزه «مسائل معاصر جوامع و فرهنگ‌های اسلامی» به هدف دوری از درک کوته بینانه نسبت به اسلام و رسیدن به درک وسیع‌تر از چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی در لاهور برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مدرسه مطالعات پیشرفته در دانشگاه مدیریت تکنولوژی در جوهر تاون واقع در لاهور پاکستان، اقدام به برگزاری همایش «مسائل معاصر جوامع و فرهنگ‌های اسلامی» می‌کند. این همایش دو روزه در روزهای 16-17 نوامبر از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر برگزار شده و  ایده اصلی آن حرکت به دور از درک کوته بینانه نسبت به اسلام و رسیدن به درک وسیع‌تر از مسائل معاصر و چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی در سراسر جهان است.

موضوعات مقالات ارائه شده به این همایش به شرح زیر هستند:

- مسائل معاصر در جوامع اسلامی که نیاز به درک بهتر و اصلاح از طریق ارائه دیدگاه‌های شاخه‌های علوم اجتماعی متعدد دارند.

- تاریخچه اخیر حوادث شکل دهنده زندگی مسلمانان در عصر حاضر، نفوذ در بافت اجتماعی و فرهنگی در مناطقی که مسلمانان در اکثریت یا اقلیت قرار دارند.

- چارچوب هنجاری، سنت‌ها و آئین‌های موجود در جوامع مختلف اسلامی در سراسر آفریقا، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی اروپا، شمال آمریکا و غیره، همچنین راه ‌کارهایی که فرهنگ‌های موجود از طریق آن‌ها اسلام را پذیرفته یا تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

- مسلمان آگاه کیست؟ مباحث متنوع در راستای نگرانی‌های مختلف کلامی، نظری و روش‌شناختی و نظریه‌های درحال ظهور در جامعه اسلامی.

- راه‌حل‌های محلی و بین‌الملی برای مسلمان بودن.

- چند ملیتی بودن در مقابل چشم انداز ملی و اسلام عملی

-گفتمان جنسیت در جهان اسلام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha