شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
توليت آستان قدس

حوزه/ توليت آستان قدس رضوي با تاکید بر این که فلسطینی ها به دست داعیه داران تمدن، بی خانمان شدند، گفت: روحانیان و دانشگاهیان پشتوانه ای به نام خون شهدا دارند که مي بايست تمدنی که زیر بنای آن توحید است را ايجاد كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سیدابراهیم رئیسی، امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالي نگاه امروز جامعه بشري به تمدني بر اساس آموزه های نبوی را از بركت خون شهيدان دانست و ابراز كرد: روحانیان و دانشگاهیان پشتوانه ای به نام خون شهدا دارند که مي بايست تمدنی که زیر بنای آن توحید است را ايجاد كنند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فلسفه بعثت نبی مکرم اسلام(ص) کرامت انسان و بشریت است، ابراز داشت: کرامت به‌ عنوان یک امر ذاتی برای انسان‌ها بوده و خداوند در خلقت و آفرینش تفاوتی را برای کرامت ذاتی انسان‌ها ندارد.

توليت آستان قدس رضوي به اهميت علم و حقيقت آن در بندگي خداوند متعال اشاره و خاطر نشان كرد: زيربنای زندگی امام شهیدان این است که عالم محضر خدا می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اين مطلب كه آموزه امام حسین(ع) به جامعه بشری عزت است، توضيح داد: اين امر يعني اين كه انسان در عزت و کرامت به جایی برسد که در مقابل تمام شیاطین بیرونی قد علم کند و در کشور وجودش چیزی جز خدا حاکم نباشد و در واقع انسان توحیدی باشد.

عضو شورای عالی حوزه علميه خراسان اين يادواره را نوعي پیوند مهم  از وحدت حوزه و دانشگاه عنوان كرد و گفت: حوزويان در دوران دفاع مقدس در خط مقدم و جلودار بوده و ديگران را به اين عرصه دعوت مي كردند كه اين سيادت و رهبری موجب شده تا بيشترين قشری كه شهيد تقديم كرده، روحانيت باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: تصور بر این بود که عاشورا پایان شهادت باشد، اما عاشورا تاریخ تولد عاشورائیان و آغاز حرکت آزادی آفرین و عزت بخش برای جهان اسلام است که انسان چگونه زیستن و چگونه مردن را از امام حسین(ع) می آموزد.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي با بيان اينكه عاشورا باید مبدا تحولات جامعه بشری مانند عدالت خواهی و حق خواهی شود و  نظام اسلامی ما در امتداد عاشورا است، اظهار کرد: همان طور كه انقلاب ما امتداد نهضت عاشورا است، انقلاب مردم یمن امتداد اين نهضت و اقدامات آل سعود هم امتداد جنایت بنی امیه است.

وي با بیان اینکه 70 سال مردم فلسطین به دست کسانی که داعیه تمدن را دارند، بی خانمان شدند، گفت: صهیونیست‌ها ظلم و ستم‌های زیادی علیه فلسطینیان روا داشته و از سویی با تشکیل گروه‌های تروریستی همچون داعش و حمایت از آن‌ها، اهداف شوم خود را در منطقه دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha