یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ محمد حسین مفتی فلسطین

حوزه/ مفتی فلسطین گفت: تصمیم یونسکو مبنی بر اسلامی بودن قدس شرقی به منزله گامی برای بازگرداندن حق با صاحبان آن و سیلی محکمی به صورت اسرائیل اشغالگر بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد حسین مفتی قدس که برای شرکت در کنفرانس جهانی افتاء به مصر سفر کرده گفت: تصمیم یونسکو مبنی بر اسلامی بودن قدس شرقی به منزله گامی برای بازگرداندن حق به صاحبان آن و سیلی محکمی به صورت اسرائیل اشغالگر بود.

وی افزود: این تصمیم یونسکو بسیار مهم است به ویژه در این مرحله دشوار که مسجدالاقصی با خطرناک ترین و شدیدترین حملات صهیونیست ها روبرو است و از این رو لازم است تصمیم یونسکو هرچه زودتر عملی و اجرایی شود.

مفتی فلسطین در ادامه سخنان خود در مورد فراخوان شهرک نشین ها و گروه های مختلف یهودیان افراطی برای ورود به مسجدالاقصی هشدار داد و افزود: اکنون توپ در زمین کشورهای عربی و اسلامی است و لازم است تمام کشورهای عربی از تمام راه های سیاسی و دیپلماتیک برای پایان دادن به اشغال فلسطین استفاده کنند و صهیونیست ها را از هتک حرمت ساحت مسجدالاقصی بازبدارند.

وی خاطر نشان کرد: وقت آن رسیده که همه ما به اشغالگری صهیونیست ها که از سال 1967 آغاز شده پایان دهیم و بر خرافات و خیالات آنها در مورد مالکیت قدس خط بطلان بکشیم.

شیخ حسین از جامعه بین الملل و تمام مؤسسات حقوق بشر خواست به تصمیم یونسکو مبنی بر اسلامی بودن مسجد الاقصی توجه کنند و از آن حمایت کنند و به اشغالگران فشار بیاورند تا دست از اشغالگری بردارند و شهر قدس و مقدسات اسلامی را به حال خود رها کنند و از یهودی سازی قدس دست بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha