یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمد رهدار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رهدار گفت: کربلا پیام آور صلح در طول تاریخ بوده است؛ شیعیان وقتی به یاد عاشورا می افتند، نه تنها خشن نمی شوند، بلکه دل هایشان نرم می شود؛ امروز ما با نام حسین(ع) و با تاسی از مکتب اباعبدالله(ع) حامی مردم فلسطین هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار، رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه، شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در هیئت انصار الحسین(ع) اصفهان گفت: در صحنه کربلا خداوند  می خواهد در برابر ملائکه به  امام حسین(ع)افتخار کند و بگوید من از جنس آدم کسی را خلق کرده ام که بهترین موجودات است.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با اشاره به این که بهترین یاران همراه امام حسین(ع) بودند، گفت: تاکنون جنگ های بسیاری بین حق و باطل صورت پذیرفته است، اما خداوند اراده کرده  که فقط کربلا در طول تاریخ ماندگار شود، زیرا بهترین انسان ها در رکاب امام حسین(ع) بودند.

وی افزود: در کربلا امام حسین(ع) یک به یک عزیزانش را از دست داد؛ شدید ترین مصیبت ها بر امام(ع) وارد شد، ولی اباعبد الله(ع) در لحظات آخر سر بر سجده گذاشته و فرمود: "الهی رضاً برضاک "و لذا اوج حادثه کربلا سجده حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار تصریح کرد: روح کربلا نزاع نیست، چون اگر نزاع بود ما نیز با یادآوری و مرور آن خشن می شدیم، بلکه کربلا پیام آور صلح در طول تاریخ بوده است؛ شیعیان وقتی به یاد عاشورا می افتند، نه تنها خشن نمی شوند، بلکه دل هایشان نرم می شود؛ امروز ما با نام حسین(ع) و با تاسی از مکتب اباعبدالله(ع) حامی مردم فلسطینی هستیم  .

این پژوهشگر حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه صحنه کربلا، صحنه  امتحان حسین(ع) در برابر خداست و نه صحنه نزاع یزید و حسین(ع) اظهار داشت:124 هزار پیغمبر(ع) مبشر بودند و زمینه را برای پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) مهیا نمودند و پیامبر اسلام(ص) عصاره 124هزار  پیغمبر است.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار ادامه داد : پیامبر(ص) کسی است که خداوند در خصوص ایشان می فرماید: «یا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ» و حالا این آخرین پیامبر کسی است که وقتی حسین(ع) به دنیا می آید تا 7 روز از انگشت پیامبر ارتزاق می کند، فردی است که پیامبر(ص) در خصوصش می فرماید "حسین منی" یعنی حسین (ع)همچون وجود من است و انگار 124 هزا پیامبر ماموریت شان به پیامبر خاتم(ص) منتقل شده است و پیامبر(ص) نیز این بار رسالت خویش را بر دوش امام حسین(ع) قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) با توجه به اینکه جایگاه خود را دربهشت دیده بودند و همه مشتاق روز جنگ بودند تا به آنچه که امام(ع) به آنها وعده داده بود، برسند، افزود: امام حسین(ع) از دشمن تقاضا می کند تا یک شب مهلت بدهد و این خود نکته مهمی است که حضرت امام(ع) چه کار مهمی داشته است که از شقی ترین انسان ها تقاضای مهلت می کند. کاری که امام(ع) در شب عاشورا و پس از فرصت گرفتن از دشمن می کند این است که سرتاسر شب تا صبح نماز می خوانده است؛ لذا حسین(ع) دنبال محملی است که بار رسالت 124 هزار پیغمبر را بر آن بگذارد و آن محمل فقط نماز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha