چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتابخانه تخصصی مطبوعات آستان قدس رضوی

حوزه / کتابخانه تخصصی مطبوعات آستان قدس رضوی با بهره‌مندی از دو هزار کتاب چاپی تخصصی و مرجع، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، به کتابدوستان خدمات‌ مطالعاتی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، زکیه رحمان‌زاده، مسئول کتابخانه تخصصی مطبوعات آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت:  در این کتابخانه نزدیک به یک هزار منبع اطلاعاتی همچون مطبوعات تجدید چاپ شده، نمایه‌نامه‌ها و چکیده پایان‌نامه‌ها و تحقیقات در کنار کتاب‌های مرجع عمومی و تخصصی مانند فرهنگ‌ها، دایره‌المعارف‌ها، اصطلاح‌نامه‌ها، راهنماها، کتاب‌شناسی‌ها و ... در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مراجعان امکان مطالعه منابع را در محل کتابخانه دارند، بیان کرد: در نیمه نخست سال 1395، بیش از 640 نفر به این کتابخانه مراجعه کرده و از خدمات آن به صورت قفسه باز استفاده کردند.

مسئول کتابخانه تخصصی مطبوعات آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت، افزون بر ۵۰۰ منبع مطالعاتی در موضوعاتی مانند روزنامه‌نگاری، خبرنگاری، تاریخ مطبوعات، قواعد مطبوعاتی، آثار اصحاب رسانه و ... توسط مراجعان اهل کتاب و کتابخوانی بررسی شده است.

رحمان‌زاده اضافه کرد: فهرست روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها، راهنمای مطبوعات ایران، دانشنامه مطبوعات ایران، روزنامه و روزنامه‌نگاری در خراسان، مطبوعات ایرانی و ... از دیگر منابع پرمخاطب کتابخانه تخصصی مطبوعات آستان قدس رضوی است.

وی این کتابخانه را نخستین کتابخانه تخصصی مطبوعات کشور دانست و گفت: این کتابخانه تخصصی در راستای ارائه خدمات تخصصی به پژوهشگران حوزه مطبوعات، زیر نظر مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی، در سال 1390 در جوار حرم مطهر رضوی راه‌اندازی شده است.

مسئول کتابخانه تخصصی مطبوعات آستان قدس رضوی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت مدیریت اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به نشانی http://library.aqr.ir/doc، از خدمات و امکانات این وب‌سایت نیز مانند معرفی تازه‌های نشر، اخبار حوزه مطبوعات و ... بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: همچنین تالار محققان مطبوعات آستان قدس رضوی با برخورداری از منابع متنوع در حوزه مطبوعات، در جوار این کتابخانه تخصصی، آماده خدمات‌رسانی به مراجعان است.

گفتنی است، کتابخانه تخصصی مطبوعات آستان قدس رضوی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:15 تا 13:15 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 7:15 تا 12:30 (به استثنای روزهای تعطیل رسمی) واقع در ضلع شرقی دوربرگردان طبرسی، ساختمان بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی، مدیریت امور اسناد و مطبوعات این آستان مقدس، پذیرای علاقه‌مندان و پژوهشگران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha