چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موقوفات در اجرای برنامه های فرهنگی مانند اجتماع فاطمیون، افزود: اگر موقوفات این چنینی در کشور ایران نبود، چه بسا بسیاری از برنامه های فرهنگی در کشور از بین می رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند بزرگترین موقوفه حضرت زهرا(س) در استان خراسان رضوی و در جمع خانواده شهدا مدافع حرم، به خبرنگاران، گفت: موقوفه فاطمی دارای 1054 متر مربع عرصه و 2276 متر مربع اعیان شامل 15 واحد تجاری و 27 واحد مسکونی در 4 طبقه می باشد.

وی با اشاره به این که مسئله موقوفه حضرت زهرا(س) بسیار با اهمیت است، ابراز داشت: با موقوفه ای که برای اجتماع عظیم فاطمی در نظر گرفته شده، شعائز حضرت زهرا(س) در سال های آینده توسعه بیشتری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موقوفات در اجرای برنامه های فرهنگی مانند اجتماع فاطمیون، افزود: اگر موقوفات این چنینی در کشور ایران نبود، چه بسا بسیاری از برنامه های فرهنگی در کشور از بین می رفت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که با ایجاد این موقوفه، جریان نمادین اجتماع فاطمی در مشهد ماندگار خواهد شد، افزود: سرمایه گذاری در این عرصه، باعث دائمی شدن اجتماع فاطمی دهه فاطمیه در مشهد خواهد بود، لذا این جریان باید ترویج و توسعه پیدا کند .

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در رونمایی از سند بزرگترین موقوفه فاطمی با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم را اقدامی ارزشمند خواند.

وجود 20 هزار موقوفه در خراسان

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به گستردگی موقوفات این استان اشاره کرد و گفت: 20 هزار موقوفه به برکت حضرت امام رضا(ع) در خراسان وجود دارد و متاسفانه قبل از موقوفه فاطمی، موقوفات حضرت زهرا(س) تنها کمتر از یک درصد در این استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه موقوفه حضرت زهرا(س) بزرگترین موقوفه در استان خراسان رضوی است، افزود: این موقوفه در میدان شهدا، خیابان صاحب الزمان(عج) واقع است و در وقف نامه آن آمده عواید مربوطه صرف اجتماع عزاداری فاطمی شود.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی با اشاره به این که با حضور آیت الله علم الهدی در مشهد، اجتماع عظیم عزاداری فاطمی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: با این وقف اجتماع عزاداری فاطمی ماندگار خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: حمایت و کمک به هزینه های فرهنگی، تحقیقی و پژوهشی، تولید و نشر کتاب و همچنین فرهنگ فاطمی و وقف از دیگر برنامه وقف نامه های این موقوفه است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha