جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مفتی نیجریه شیخ ابراهیم صالح الحسینی

حوزه/ مفتی نیجریه گفت: پس از عقب نشینی علمای راستین ، میدان برای مدعیان فتوا و حکمت باز شده و این مدعیان اکنون عامل بسیاری از مشکلات و درگیری ها و خشونت ها شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم صالح الحسینی مفتی نیجریه که برای شرکت در کنفرانس دارالافتاء های جهان به مصر سفر کرده در حاشیه برگزاری این کنفرانس گفت: مشکل جهان اسلام این است که علم مسلمانان با رفتار آنها تناسب ندارد و برخی از کسانی که ادعای علم و معرفت دارند، شایستگی این جایگاه را ندارند.

وی افزود: درست است که جهان اسلام از دیرباز مشکلات و مصیبت های زیادی داشته اما فراوانی مشکلات نباید باعث شود ما از وظیفه اصلی خود غافل شویم و بازبمانیم.

الحسینی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی جهان اسلام این است که علمای راستین عقب نشینی کرده اند و باعث شده اند میدان برای مدعیان فتوا و حکمت باز شود و این مدعیان اکنون عامل بسیاری از مشکلات و درگیری ها و خشونت ها شده اند.

وی افزود: ما نیز در نیجریه از مشکل تفرقه و دودستگی رنج می بریم و به این خاطر بدون هیچ دلیلی هزاران نفر از ما کشته شده و به نوامیس مسلمانان اهانت شده و تنها بهانه قاتلان این است که مسلمانان را متهم به ارتداد می کنند در حالی که این یک ادعای باطل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha