پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ جریان های افراطی تلاش می کنند بذر فتنه را میان مسلمانان بپاشند و پیش خود هم خیال می کنند که این تفرقه موهوم آنها به قرآن کریم و سنت پیامبر نیز مستند است در حالی که دروغ می گویند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی اندیشمند شیعه مصری و عضو مجمع جهانی اهل بیت در یادداشتی ضمن بررسی مساله وحدت مسلمانان به انتقاد از نقش منفی جریان های تکفیری در نشر اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی پرداخت و گفت:

چه کسی می تواند این واقعیت را انکار کند که تروریسم در منطقه ما گریبانگیر همه شده و اگر به خاطر وجود و تلاش برخی خوبان و حکمای این امت نبود، تروریسم می رفت که تمام منطقه را به طور کامل به ویرانی بکشاند و ما ضمن قدردانی از این افراد از رهبران و حکمای امت اسلامی می خواهیم در یک جبهه و به صورت متحد برابر موج افراط و غلو بایستند و هر دستی را که قصد نشر فتنه و اختلاف میان شیعه و سنی را دارد قطع کنند و در راستای وحدت میان شیعه و سنی و مبارزه با دشمن تکفیری مشترک تلاش کنند و مزدوران مغرض شیعه یا سنی را که برای جلب رضایت آمریکا و انگلستان تلاش می کنند به حاشیه برانند؛ چرا که این مزدوران نه شیعه و نه سنی هستند بلکه خنجری مسموم هستند که می خواهند از پشت به مسلمانان ضربه بزنند و در برابر آنها باید شعار همه ما وحدت باشد.

رعایت قانون شهروندی، شرط رویارویی با تررویسم

آیا ما می توانیم بدون برخورداری از یک پایگاه محکم و مبتنی بر اصل شهرونی و مساوات، میهن خود را بسازیم... جریان های افراطی تلاش می کنند بذر اختلاف میان اهالی یک کشور را بپاشند و پیش خود هم خیال می کنند که این تفرقه موهوم آنها به قرآن کریم و سنت پیامبر نیز مستند است در حالی که دروغ می گویند و پیامبر اسلام اولین کسی است که قوانین عادلانه آزادی و مساوات را بنا نهاد و الگویی مناسب برای تمام بشریت ارائه کرد. امت اسلام باید بدانند که جز با اجرایی کردن اصل شهروندی به سامان نمی رسند. امتی که می خواهد با تروریسم بجنگد باید ابتدا خود را از درون تقویت کند و مبانی و اصولی را که در لابلای کاغذها محصور مانده اجرا کنند و بدانند که نخواهند توانست کمر دشمن را بشکنند مگر زمانی که خود آنها از درون محکم و قوی و شکست ناپذیر باشند.

توانایی های شیعه به خاطر ترس از نشر تشیع تعطیل شده

در حالی که مسلمانان، غربی ها را به خاطر پدیده ای به نام اسلام هراسی و نگرانی از هر چیز اسلامی محکوم می کنند، برخی از همین مسلمانان نیز در میان امت اسلام رفتار مشابهی دارند که می خواهند به جای وحدت با دیگر مسلمانان برای رسیدن به اهداف امت اسلامی، هر رفتاری را اقدام علیه مذهب خود تصور کنند.

اتهاماتی که مبنی بر تلاش برای نشر تشیع به شیعیان نسبت داده می شود و ساخته و پرداخته جریان های افراطی است در واقع از رحم تعصب و کینه خارج شده و بدون تردید همین طرز فکر باعث شده توانایی هایی شیعیان در امت اسلامی بدون استفاده باقی بماند؛ توانایی هایی که اگر در راه درست و صحیح از آن استفاده می شد بدون تردید می توانست به تقویت و رشد امت اسلام کمک کند.

نقش شیعه در رویارویی با بحران های کشور چیست؟

تردیدی نیست که شیعیان در رشد و شکوفایی کشور نقش دارند اما کیست که این سخن را بشنود و این واقعیت را ببیند که شیعیان اولین گروهی هستند که قائل به باز بودن باب اجتهاد در مذهب خود هستند و از عقل و فکر برای پرهیز از افراط و انحراف استفاده می کنند و برای تایید این واقعیت کافی است نگاهی به نقشه به هم ریخته امت اسلام بیندازید و به این سؤال پاسخ دهید که چه کسانی این سازمان ها و گروه ها مخفیانه تروریستی را با سخن و رفتار خود ایجاد کرده اند؟

تنها چیزی که ما می خواهیم این است که به ما به عنوان یک شهروند اجازه بدهند به وظیفه خود در برابر کشور و امت خود عمل کنیم و در وفاداری ما به کشور خود شک نداشته باشند. شیعیان هرجا که باشند خالصانه از کشور خود در برابر دشمنان واقعی امت اسلام دفاع می کنند و این دشمنان در روزگار ما کسی نیستند جر اسرائیل و تکفیری ها و امروز همان گونه که تکفیری ها با صهیونیست ها همکاری می کنند، مسلمانان نیز باید دست به دست هم بدهند و در برابر این دشمنان بایستند و اجازه ندهند این دشمنان بر کشورهای ما مسلط شوند. یک رزمنده آزاده و باشرافت هرگز به سوی دوست خود شلیک نمی کند، بلکه به سوی دشمن اشغالگری شلیک می کند که جگر مسلمانان را به دندان کشیده و خون آنها را بر زمین می ریزد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha