یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
اربعین

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان بیان کرد: اربعین حسینی بهترین فضای تبلیغی برای مقابله با جریانات انحرافی غیر مذهبی در بین مردم و زائران است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام صابری تولایی، مدير تبليغ معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان در نخستین جلسه توجیهی آموزشی مبلغان خواهر ویژه سفر تبلیغی اربعین، با بیان اینکه فضای تبلیغ اربعین با تبلیغ جهادی در ایران متفاوت است، مطرح کرد: اربعین بهترین فضا براي مقابله با همه تلاش ها و مخارج شبکه ها و رسانه های غربی و توقف انتشار و نفوذ بیشتر تفکرات انحرافی غیر مذهبی است.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به امکانات رسانه ای، رساندن صدای حق به تمام دنیا آسان شده، بيان کرد: منحصر به فرد ترین و بزرگترین تجمع فرهنگی مذهبی در دنیا را در فضای زیارتی اربعین در مسیر منتهی به کربلای معلی داریم و تاکنون نیز سابقه ای چنین جمعیت و حرکتی را نداشته است.

مدير تبليغ معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان با بیان این که حدود 22 کشور در این حرکت و جنبش مذهبی حضور دارند، افزود: تجمع عظیم عزاداران اربعین حسینی، حضور و گسترش تفکرات غیر مذهبی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به همان نسبت که ما می خواهیم از فضای تبلیغی اربعین استفاده و بهره های لازم را ببریم، دیگر تفکرات غیر مذهبی نیز فعالیت های خود را در حوزه های سیاسی، فرهنگی و جریان سازی مذهبی دنبال خواهند کرد.

حجت الاسلام صابري تولايي بیان کرد: اسلام، تشییع، انقلابی بودن با زیر ساخت های معرفت رضوی، چهار هویت و شاخصه حضور مبلغان در فضای تبلیغی اربعین حسینی خواهد بود.

وی وظيفه حوزويان را مقابله با انحرافات مذهبي دانست و اظهار کرد: باید با تولید محتواهای لازم براي نهادینه کردن اسلام ناب محمدی، تشییع و همچنین ارتقای روحیه انقلابی با زیر ساخت های معرفت رضوی ارتباط موثر و انتقال معارف را در دل تک تک زائران به وجود آوریم.

سخنران اين جلسه با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان تاکنون چنین برنامه منسجمی نداشته، ابراز کرد: پس از تغییر در ساختار حوزه علمیه خراسان و در راستای تحولات حوزه، معاونت فرهنگی تبلیغی اين حوزه اتصال به فضای اجتماعی جامعه را در برنامه و فعالیت هاي خود قرار داده است.

وی در ادامه خطاب به مبلغان تاکید کرد: توان و ظرفیت خود را پای کار آورید و سعی کنید به صورت کیفی و جدی در قالب کار فرهنگی حضور داشته باشید تا از تبلیغ در فضای به وجود آمده اربعین حسینی بهترین بهره را ببرید.

حجت الاسلام صابري تولايي با اشاره به سختی های موجود در این فضای تبلیغی بیان کرد: رسالتی که ما در این سفر انجام می دهیم به همان سختی های سفر حضرت زینب(س) در مسیر حرکت کاروان اسرا به سمت کربلا است، بنابراین با توکل به ایشان سختی های تبلیغ را به جان بخرید.

وی در پایان چهار دستاورد را حاصل تبلیغ در جمع زائران اربعین حسینی برشمرد و گفت: معرفت، بصیرت، انگیزه و معنویت افزایی چهار دستاورد سفر زیارتی تبلیغی اربعین خواهد بود.

گفتني است، حدود دو هزار مبلغ برادر و خواهر از سوي حوزه علميه خراسان در پياده روي اربعين امسال به عنوان يك فعاليت تبليغي در ميان كاروان هاي مختلف در مسير نجف به كربلا حضور خواهند يافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha