دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی رمضانی

حوزه / مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: با اینکه مساجد بهترین محل برای تحقق جهاد فرهنگی و آموزش سبک زندگی به جوانان است، ولی بیشترین استفاده از این مراکز تنها برای اقامه نماز است.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در قزوین، به جایگاه مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و گفت: امروز مساجد به عنوان مراکز دینی از جایگاه بسیار خوبی در میان گروههای مختلف مردم برخوردار بوده  و می توانند محل مناسبی برای جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی باشد.

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان داشت: متاسفانه با نگاه تک بعدی به مساجد بیشترین استفاده از این مراکز برای اقامه نماز صورت می گیرد و بلافاصله پس از فریضه نماز درب مساجد به روی مردم بسته می شود که باید این موضوع بازنگری شود.

وی افزود: در شرایطی که نیازمند تولید افکار دینی هستیم می توانیم از مساجد که کمترین هزینه را برای دولت دارند، برای پاسخگویی به نیاز جوانان استفاده کنیم و کانون های فرهنگی قادرند مدلی ارائه  نمایند  تا فضای رقابت سالمی در حوزه دینی ایجاد شود.

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: بستر رقابت فرهنگی در مساجد به خوبی فراهم است و باید اندیشمندان، نخبگان، روحانیون، علماء درمساجد حاضر شوند و با بیان دیدگاه های خود زمینه انس و الفت بیشتر با معبود و مراکز دینی را فراهم کنند.

وی به نقش تاثیر گذار کانون های فرهنگی در مساجد اشاره و اظهارکرد: کانون ها می توانند تربیت جوانان را بر عهده گیرند و با رصد نیازهای امروز آینده سازان، به حضور بیشتر این گروه درمساجد همت گمارند و نقش موثری در برنامه های فرهنگی ایفا کنند.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به حضور نوجوانان وجوانان در مساجد، بیان داشت: اگر کودکان در مساجد حضور یابند باورهای درست دینی در همان سنین کودکی به خوبی شکل می گیرد و نهادینه می شود و دیگر شاهد دین گریزی جوانان و نوجوانان نخواهیم بود، ولذا باید مسئولان مساجد سعه صدر داشته باشند و با اخلاق حسنه موجب گرایش کودکان به مراکز دینی شوند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha