جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره های معارف اسلامی ویژه خانواده حوزویان/حجت الاسلام شورورزی

حوزه/ ۱۵ سال از تشکیل اداره خانواده و دوره های معارف اسلامی در حوزه می گذرد و تا کنون یک هزار و۱۰۰ نفر از همسران طلاب از کلاس های معارف فارغ التحصیل شده اند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شورورزی در افتتاحیه  دوره های معارف اسلامی ویژه خانواده حوزویان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه برگزار شد با بیان اینکه موضوع خانواده یکی از مباحث مهم در دین اسلام و مهمترین نهاد اجتماعی به شمار می رود گفت: مهمترین دلیل این مسئله، فراگیر بودن خانواده است.

 مدیر اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه  با بیان اینکه خانواده محل تربیت و شکل گیری شخصیت فرزند است، ابراز داشت: اگر والدین به این مسائل توجه کنند، قطعا می توانند جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرند.

 وی با بیان اینکه شناخت همسران از یکدیگر قبل و بعد از ازدواج می تواند در تدوام خانواده مؤثر باشد، گفت: اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم هم خواهیم داشت.

حجت الاسلام شورورزی بابیان اینکه خانوداه حوزویان لازم است از هر لحاظ الگو برای سایر خانواده باشند و این مسئله زمانی تحقق می یابدکه در همه ابعاد از سلامت کامل برخوردار باشند گفت: سرنوشت خانواده حوزوی بدست خود حوزویان تحقق می یابد.

وی در ادامه بابیان اینکه نزدیک 15 سال از تشکیل اداره خانواده و دوره های  معارف اسلامی در حوزه می گذرد و تا کنون یک هزار و100 نفر از همسران طلاب از کلاس های معارف فارغ التحصیل شده اند گفت: این اداره برای سهولت رفت و آمد خانواده اقدام به تشکیل 10 دفتر در نقاط مختلف استان کرده است.

 مدیر اداره امور مشاوره و خانواده با بیان اینکه ثبت نام برای حضور خانواده ها در کلاسهای معارف به صورت اینترنتی در حال انجام است و هنوز هم ادامه دارد ابراز امیداواری  کرد سال به سال  شاهد افزایش  حضور خانواده طلاب باشیم و در حال حاضر نیز چنین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha