چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با تاکید براینکه نقش خانواده برای هدایت جامعه غیر قابل انکار است، افزود: معارف دینی به گونه ای است که اگر آنچه که هست انتقال دهیم قطعا جامعه هم عاشق آن خواهد شد و جذب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین  فرخ فال در مراسم افتتاحیه  دوره های معارف  اسلامی خانواده حوزویان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه  و به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه  قم برگزار شد، با بیان اینکه ائمه طاهرین(ع) نقش هدایتی جامعه بشری را برعهده داشتند، گفت: اگر این جایگاه آسیب ببیند در حقیقت هدف از خلقت آسیب دیده است.

 مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه هدف دشمن این بودکه امامت را از بین ببرد و برای از بین بردن هادیان الهی تا کنون از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند، ابراز داشت: اما قرآن می فرماید آنها به هیچ وجه موفق نخواهند شد و نمی توانند این  نور را خاموش کنند و جلوی تابش نور را بگیرند.

وی گفت: تمام هدف دشمن این بود که با به شهادت رسانیدن ائمه طاهرین(ع) در هدایت جامعه بشری انحراف ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان این که اگر جامعه نتواند با نور هدایت ارتباط برقرار کندف قطعا با مشکلاتی مواجه می شود، اما خدای متعال هیچ وقت جامعه را از هادیان الهی خالی نگذاشته است و برای این مسئله راهکارهایی را ارائه کرده، اظهار داشت:  مواظبت  رفتاری و گفتاری خانواده ها و مادران می تواند در تربیت فرزند پاک بسیار تاثیرگذار  باشد.

 مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: والدین برای اینکه فرزند سالم تحویل جامعه دهند، از هر لحاظ باید خود را مواظبت کنند، مواظبت از غذا و رفتن به مجالس  ، نمونه ای  از این مسائل است.

 وی با بیان این که کسی که دنبال جامعه فرهیخته و ایده ال است باید به محیط خانواده توجه کند  اظهار داشت: توجه به مبانی دینی و مواظبت در ابعاد مختلف در طهارت فرزند، مسئله دیگری است و نیازمند به دقت بیشتری از سوی خانواده ها دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: خانواده ای که رعایت همه مسائل شرعی را می کند مثل این است که فرزند خود را در جاده صددرصد استاندار قرار می دهد و خیال او هم راحت است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم طهارت  فرزند خوب و طبق مبانی ارزشی و الهی داشته باشیم، نقش این نوع جلسات و کلاس های معارف می تواند بسیار تاثیر گذار باشد، ابراز داشت: مسئولیت حوزویان و  خانواده در تربیت فرزندان و هدایت جامعه بسیار سنگین است  و نباید از این نقش به راحتی گذشت.

 حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان اینکه خانواده حوزویان در ابعاد مخلتف الگو برای سایر خانوادها می باشند، عنوان کرد: باید برای خانواده حوزویان و تأثیر گذاری آنان در جامعه سرمایه گذاری کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قم با تاکید براین که نقش خانواده برای هدایت جامعه غیر قابل انکار است، افزود: معارف دینی به گونه ای است که اگر آنچه  هست انتقال دهیم،  قطعا جامعه هم عاشق آن خواهد شد و جذب می شود و این امر می طلبد به خوبی از معارف دینی اطلاع درست و صحیح داشته باشیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha