دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام اخوان

حوزه/ در عصر حاضر که فرهنگ فاسد و ویران گر غرب به مدد شبکه های ماهواره ای در جامعه ما روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است، وظیفه طلاب بیش از گذشته سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام اخوان، امروز در درس اخلاق طلاب مدرسه امام خمینی(ره) به خصوصیات یک روحانی موفق اشاره کرد و گفت: روحانی، به شخصی گفته می شود که پس از طی کردن مراتب معنوی به مرحله روحانیت برسد و برای رسیدن به این منظور، ابتدا فرد باید خود را بسازد و بعد از آن ناشر معارف اهل بیت(ع)باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در صدر اسلام شیفته اسلام شدند و به اسلام گرویدند تنها تحت تاثیر رفتار نیک و پسندیده و جذاب پیامبر و اهل بیت(ع)قرار گرفتند. رفتار پیامبر(ص) و فرزندان پاک و معصومش چنان جذاب بود که مردم را هم چون پروانه جذب شمع وجودشان می ساخت. در روزگار ما که فرهنگ فاسد و ویران گر غرب به مدد شبکه های ماهواره ای در جامعه ما روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است،  وظیفه  طلاب و روحانیون بیش از گذشته سنگین است.

این محقق حوزوی خاطر نشان کرد: زمانی که شما طلاب به عنوان یک عالم در مساجد حاضر می شوید و برای مردم مطالب مفید و ارزشمندی را بیان می کنید، اگر مردم مشاهده کنند که  مطالب مفید را برای آنها بیان می کنید به سوی شما جذب می شوند و با این کار می توانید با بیان احادیث و معارف اهل بیت(ع) مردم را به راه راست هدایت کنید لذ «علم، اخلاق و گفتار انسان» از موارد مهم در جذب مردم به سوی عالم است.

به گفته وی، طلبه های حوزه های علمیه باید اهل عبادت باشند چرا که در آن صورت می توانند با جذب دیگران ، آنها را به راه راست هدایت کند، زیرا هدایت دینی و فکری جامعه وظیفه روحانیون و طلاب است .

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha